Finns ju som ni alla vet bilder att köpa på er själva vid trafikövningar tex.
Lite olika personer o företag som erbjuder denna tjänst. Jag tar ju lite bilder som glad amatör till er som kört på samma körningar som mig.
Hur vill ni ha bilden? Färdig med ram eller "rå" som den är så ni kan leka själva? Hur vill ni att bilden ska vara tagen? Max nedlägg m knät i backen (går även att photoshoppa till) Bilden tagen utifrån kurvan,eller innefrån? framifrån,bakifrån? Bara en mc i bild eller fler i klunga?
En "perfekt" bild som ni vill ha mailad till er,,va är ni villiga att betala?
Personligen föredrar jag, eftersom jag fotar själv, bilden i råformat (gärna Canons CR2 ). Bildvinklar mm. får gärna vara varierande, det är trist med 45 bilder på sig själv utifrån kurvan. Visst, jag gör gärna reklam för Yamaha på magkåpan men någonstans går gränsen.
Gratis är gott, men jag betalar mer än gärna för en "pangbild". Summan beror på bilden, rättigheterna, format (jag har svårare att betala för en jpeg). I någon annan tråd fick jsfoto.se lite smisk för dyra priser, men allt beror ju på utbud och efterfrågan.
Att fota på uppvärmningsvarv/köbildning borde vara förbjudet .
Fotot skall helst tas precis i apex, sen är det kul med vinklar rakt bakifrån, rakt framifrån, sidan, snett från sidan etc. Fast rakt framifrån så behöver man ju ett sånt där bautoaobjektiv eller så får man riskera livet.
Jag gillar bilder som dessa... Fart i bilden och fokus på förare och/eller maskin (Dessa var ju inte helt 100% men du fattar vad jag menar..)
Men det skall vara någorlunda billigt om du vill få ut några stycken, jag skulle tycka en 50 lapp skulle vara helt okej för högupplösta och bra bilder, då skulle jag köpa ett par stycken.
Marknadskrafterna styr i vanlig ordning....
Har betalat mellan 0:- och 500:- för mina - några ligger i mitt "Grarage".
JPG tycker jag är OK om inte komprimeringen varit för hög.
Vill man ha en A0:a på sig själv i vardagsrummet, så är det kvalle som gäller