Vettig lufttrycksmätare?

Jag har inte hittat någon bättre än Michelin. Det viktiga är enligt mig att den alltid tätar mot ventilen, första gången, direkt.

Jag håller med men just sådana där allt-i-ett enheter tycker jag är väldigt svåra att få en bra avläsning med just för att de läcker, de är för klumpiga nära bromsskivor och ekrar, det blir alltid ett pys och en felmätning.

Jag vill ha med en bit slang.

Vettig lufttrycksmätare

Jag köpte en på Clas Ohlson för under 100-lappen. Sedan åkte jag till en gummiverkstad för att kolla upp felvisningen. Den visade 100 % rätt, men det är ju inget som säger att alla är bra. Så det är bästa att kolla den mot en kalibrerad mätare för att ha koll!

Den ska användas till fyrtaktsracing ;)

Jag orkar inte jaga längre. Går till Grevens och köper en MotoGP-mätare på torsdag. Hoppas jag hinner före Mozzberk bara!

NEJ! Du ska köpa min Biltema-mätare så går JAG och köper en MotoGP-mätare av Greven!!!!:tummenupp

Jag har inte hittat någon bättre än Michelin. Det viktiga är enligt mig att den alltid tätar mot ventilen, första gången, direkt.

Jag har inte hittat deras analoga, men den har nog ersatts av denna digitala.

http://www.speeding.co.uk/acatalog/Car_Accessories_Tyre_Pressure_Gauges_125.html

Men hallå!!!! Den har ju ingen pysknapp juh!!!

Last edited:
Min motogp-mätare visar 0,2 kg för mycket.
Bytes med glädje mot en biltemamätare.

Back