vettig körskola i norrköping

petlo

---------
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
zx10 -88
hej,

när jag skulle försöka ge tips till en blivande mc-förare vilken skola han skulle välja tog det stopp.

vilken skola skulle ni rekommendera i nkpg. det är viktigt att instruktören kör hoj och inte följebil.

tackar

/p

petlo skrev:
2246490 hej,

när jag skulle försöka ge tips till en blivande mc-förare vilken skola han skulle välja tog det stopp.

vilken skola skulle ni rekommendera i nkpg. det är viktigt att instruktören kör hoj och inte följebil.

tackar

/p

Haga bil & mc, snabbt och smidigt men de kör bil efter. Det tror jag alla körskolor i Norrköping gör.

Jag körde hos Lasses trafikskola. Lasse själv kör bil men Anders där brukar åka på egen hoj.

De är inte billigast i stan och man kör många lektioner hos dem om man vill köra upp för skolan men jag tycker att utbildningen har varit mycket bra!

Rosell skrev:
2246674 Jag körde hos Lasses trafikskola. Lasse själv kör bil men Anders där brukar åka på egen hoj.

De är inte billigast i stan och man kör många lektioner hos dem om man vill köra upp för skolan men jag tycker att utbildningen har varit mycket bra!

Körde också på Lasses och håller med om det du säger. Kunniga och trevliga men kanske drar ut en del på antalet lektioner, men det känns som de vill väl. Sen verkar de vara på god fot med uppkörningsförättarna också vilket inte är en nackdel.

Anders som körde hoj tog de lektioner när man körde kurvtagning och lite sånt där.

När jag körde där förra sommaren hade de bara ett par customcyklar, en intruder och en virago. En för mellan och en för tung. Inte de roligaste hojarna kanske. De pratade om att skaffa en yamaha bulldog (heter den så?) som kanske känns lite mer inspirerande.

dang skrev:
2246740 Körde också på Lasses och håller med om det du säger. Kunniga och trevliga men kanske drar ut en del på antalet lektioner, men det känns som de vill väl. Sen verkar de vara på god fot med uppkörningsförättarna också vilket inte är en nackdel.

Anders som körde hoj tog de lektioner när man körde kurvtagning och lite sånt där.

När jag körde där förra sommaren hade de bara ett par customcyklar, en intruder och en virago. En för mellan och en för tung. Inte de roligaste hojarna kanske. De pratade om att skaffa en yamaha bulldog (heter den så?) som kanske känns lite mer inspirerande.

Helt som du säger. Tyvärr har dom bara customcyklar pga av att det är låg sitthöjd på dessa då dom har många tjejer som tar mc-kort hos dom.

Men jag kan inte annat än att rekommendera dom om man vill ha en fullständig utbildning!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back