Vett och etikett i brf?

Med risk för att vara jävligt tråkig:
Måste man leva om vardagar efter 22 då?
Måste man ha fest hemma varje helg?
Måste man ha full volym varje gång man lyssnar på musik/ser en film?

Mycket av grannosämjan bottnar i att folk är dumma i huvet helt enkelt.
Om man ska se en film behöver man väl för i helvete inte kräma på ljudet så rutorna skallrar, även om man har lagt 40 000:- på en hemmabio.

Dom fyra närmsta grannarna kanske försöker se andra filmer samtidigt, eller lyssna på musik, läsa en bok eller något annat som störs av ditt ljud.

Ingen skulle acceptera att jag justerar högfartsmunstycket på motorsågen på full gas i två timmar i min bostad, varför ska då andra acceptera samma volym från grannen hemmabio/stereo?

Jag lånar tråden lite.. Bor i ett flashigt område i Malmö. Den typen av område där man nästan är för fin för att hälsa på sina egna grannar. :P

Jag ser mig själv som ganska tillåtande och liberal. Men i lägenheten under min har det flyttat in en barnfamilj. Och dom är helt galna. Deras söner är totalt ouppfostrade. Det är spring i rabatterna på innergården, barnaskaror på typ 10 personer som spelar landhockey, rullskridskoåkande och glidande (grinding) på kanterna till rabatterna, slagsmål, bmxcykling.. Jag kan fortsätta länge till. Dessutom ligger det två stora hockeyväskor, ett hyffsat stort landhockeymål, ett antal cyklar och annat jox utanför deras dörr.
Föräldrarna säger aldrig själva till sina barn. Dom bidrar tvärtom till den otrevliga stämningen genom att konstant röka på balkongen. Men när dom för någon dag sedan drog fram kolgrillen(!) och började grilla för fullt på balkongen så vart fan måttet rågat! När jag kom hem så luktade hela min lägenhet starkt av tändvätska. Sen kom den otrevliga röklukten vällande. För att förtydliga så har dom alltså balkong precis under mig.

Hur ska jag göra? Har aldrig riktigt tagit mig för att haffa ungarna eller föräldrarna på bar gärning. Hur hårt kan man våga gå på liksom? Är det bara att traska ner med tjettingen nästa gång man stör sig på dom? Svårt läge..

Balkonggrillningen/rökningen skulle jag ha sagt till om.

Ungarna är en svårare balansgång, ungar som spelar landhockey när polarna kommer förbi och vill göra annat hystar bara grejorna i en hög och sticker, tar man det bara lugnt kan man prata med dom också, men det är inte säkert att det blir bättre även om dom tar till sig det, dom har minne som guldfiskar...

Personligen gillar jag när ungarna (inte mina då) har lämmnat målet på cykelbanan utanför mig, då kör inte deras lata föräldrar bil där istället.

Balkonggrillningen/rökningen skulle jag ha sagt till om.

Ungarna är en svårare balansgång, ungar som spelar landhockey när polarna kommer förbi och vill göra annat hystar bara grejorna i en hög och sticker, tar man det bara lugnt kan man prata med dom också, men det är inte säkert att det blir bättre även om dom tar till sig det, dom har minne som guldfiskar...

Personligen gillar jag när ungarna (inte mina då) har lämmnat målet på cykelbanan utanför mig, då kör inte deras lata föräldrar bil där istället.

Vår innergård består av två gångar, en bänk och några rabatter. Inte riktigt plats att spela landhockey där. Dessutom ekar det av deras jäkla rullskridskor. Hör det som ett konstant, dovt åskmuller i min lägenhet. Det är inte särskilt kul. Det är alltid något ljud från deras lägenhet som stör. Från typ nu fram till 23-34 nånting ikväll. Cepefamilj är vad det är!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman