Veteraner? Dvs Yxor... FN-veteraner Finns ni

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Som rubriken lyder så undrar jag om ni yxor finns här? Vilken mission har ni gjort?
Vissa av er kanske man känner, vissa kanske man sett på ÖS. Och andra inte...

Själv har jag gjort KS06 FS10,FS11 och skulle på SU01, sen vart det barn och baskern lades på hyllan. (Tills grabbarna ska med ut med farsan)

Kallar man andra FN-soldater för yxor?

Det jag hört från farsan är att viss lokalbefolkning kallats yxor efter inbrott i vapenförråd där allt som stals var yxor då kulvapnen var för komplicerade, var å andra sidan på 60 eller 70-talet så uttrycket har kanske konvergerat lite:rofl

Kallar man andra FN-soldater för yxor?

Det jag hört från farsan är att viss lokalbefolkning kallats yxor efter inbrott i vapenförråd där allt som stals var yxor då kulvapnen var för komplicerade, var å andra sidan på 60 eller 70-talet så uttrycket har kanske konvergerat lite:rofl

Japp de gör mam, jag e en riktig gammelyxa; L118, MA09, FS03, KS10 samt EUMM. Blir eventuellt en till mission.....:tummenupp

"Enligt Försvarsmaktens definition är alla som varit i tjänst hos oss veteraner, oavsett om tjänstgöringen varit civil eller militär. Personal som deltagit i internationella insatser kallas utlandsveteraner och dem har Försvarsmakten ett särskilt ansvar för enligt lag"
Många veteraner finns det....

Jodå vi finns! BA10 KS02 KS07 LA03 lastbilsförare på samtliga.

Back