Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lunkiz skrev:Vet ni om försäkringsbolagen godkänner en DOT märkt hjälm????
Bollox skrev:![]()
Va? Vad är det för fabrikat på den? Jofa?
Lunkiz skrev:det är en arai hjälm
Bollox skrev:? Vadå för DOT märke? Jag hittar ingen i min Arai...
Men visst borde den vara godkänd.
Det är ju en Arai...![]()
Jaså? Det var som fan...Lunkiz skrev:hehe!! den är ifrån usa... de har dot istället för ce![]()
Bollox skrev:Jaså? Det var som fan...![]()
Tror aldrig jag har sett någon försäkringssnubbe kolla om hjälmen varit godkänd eller inte, speciellt inte när dom ser att det är ett känt fabrikat!
Stephen skrev:Kolla det innan du köper den.. Ibland kan dom vara riktigt kinkiga och sen kan du stå där utan ersättning om det vill sig illa..
Lunkiz skrev:Mmm får nog göra det...
hade varit riktigt tråkigt om man hade stått där utan ersättning
Bollox skrev:Jag trodde att du redan hade köpt en sån...![]()
Hur mycket spara du på hjälmen? En DOT-märkt hjälm är inte godkänd för banracing i Sverige, såtillvida den inte godkänns av funktionär?.Lunkiz skrev:Vet ni om försäkringsbolagen godkänner en DOT märkt hjälm????
morlock skrev:Hur mycket spara du på hjälmen? En DOT-märkt hjälm är inte godkänd för banracing i Sverige, såtillvida den inte godkänns av funktionär?.
En Arai är ju en Arai. Sparar du så mycket och inte planerar tävla så köp den du, det hade jag gjort...Lunkiz skrev:Har inte köpt den ännu men sparar typ 2500 på att köpa den i usa
Går den inte igenom då?, om den råkar få en CE-märkning.....Lunkiz skrev:hehe ja vad händer!! japp modellen finns här i sverige!
morlock skrev:Går den inte igenom då?, om den råkar få en CE-märkning.....![]()
Tror att mattias här på forumet kan göra dekalerLunkiz skrev:haha jo dettror jag nog att den gör!! vet du var man kan köpa ce märken!![]()
Försäkringsbolagen skiter väl fullständigt i om du har godkänd hjälm? Aldrig hört nåt annat iaf. Vad är det man inte skulle få ersättning för om man har "fel" hjälm eller tom ingen hjälm?Lunkiz skrev:Vet ni om försäkringsbolagen godkänner en DOT märkt hjälm????
Johan skrev:Försäkringsbolagen skiter väl fullständigt i om du har godkänd hjälm? Aldrig hört nåt annat iaf. Vad är det man inte skulle få ersättning för om man har "fel" hjälm eller tom ingen hjälm?
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |