Vet någon vad lackkoden på r1 -01 blåmetallic är?

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Tänkte lacka lite detaljer på hojen.
Då är det fördel att veta lackkoden väl, men jag har hört att det är lite hysjhysj (stavning) om det.

Någon som vet?
Det är den ljusare blåmetallic, inte den mörka som jag tror mig ha sett på 01:or

Många tack om nån hjälper mig!

/Johnsen

Satt en lapp med färgkod under cutsen på den -01 jag tittade på. Inte så hemligt.

yonsson skrev:
borde väl finnas på color-rite.com ??
Jag kollade där men jag vet inte om det är deras interna.

Ska kolla under kutsen då=)

Tyvärr så är det bara yamahas färgkod som står under passagerarsadeln, en lackerare vet troligt vis inte vad det betyder.

PMR skrev:
Tyvärr så är det bara yamahas färgkod som står under passagerarsadeln, en lackerare vet troligt vis inte vad det betyder.
Det har du nog rätt i ja... jaja jag får väl hoppas att lackeraren kan få fram en likadan.

Tack för svaren.

Johnsen skrev:
Då är det fördel att veta lackkoden väl, men jag har hört att det är lite hysjhysj (stavning) om det.

Någon som vet?
Det är den ljusare blåmetallic, inte den mörka som jag tror mig ha sett på 01:or

/Johnsen
färgen heter deep purblish blue metallic och det går att få tag på färgkoden.ring yamaha center i haninge fick ett nr av dom till en firma som tog fram spraybomber med rätt färg.Jag kan även prova få fram blandnings receptet om du vill ha en kompis som är lackerare o har den färgen.. :banana
edit:Yamahas färgkod heter 564.

Last edited:
PMR skrev:

Min dåvarade lackerare hade översättningstabeller, men det var kanske mest tur då?

kolla regnummret på en r1a med rätt färg och gå till en färghandlare så kan han slå på regnummret och han får rätt recept

drzero skrev:
kolla regnummret på en r1a med rätt färg och gå till en färghandlare så kan han slå på regnummret och han får rätt recept

de brukar väll mer stå typ "blå" "flerfärgad" m.m. har då jag haft i alla fall:confused:

Johnsen skrev:

Någon som vet?

/Johnsen

färgkoden bör vara 564

man går bara in i datan å söker på motorcyklar yamaha så knappar ,man in färg nr :) mycket enkelt

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back