Vet inte riktigt vad jag ska köpa för MC.

Sporthoj.com är för folk med sporthoj. Inte touring, costum, motard och annat löst skit.

Sidan är färdigfallen....

Hahaha.. ta det lugnt nu gubben!

Enkelt. Nej.

Du säljer den till farsgubben som tecknar billigaste garageförsäkringen. Sedan köper du tillbaka den när snön försvunnit :tummenupp (för de som tecknat helårsförsäkring).

Last edited:
Tyckte om den XJR, den saknar kåpa men det ska man bara kunna slänga på då? Om det nu fungerar på denna hoj varför skulle det inte fungera att sätta på en lite större kåpa på f800r?

Å polarns hoj!förvrigt har han en lite kåpa till den,och den går som satan..:D

Enkelt. Nej.

Du säljer den till farsgubben som tecknar billigaste garageförsäkringen. Sedan köper du tillbaka den när snön försvunnit :tummenupp (för de som tecknat helårsförsäkring).

Nackdelen där är väl att den får massa ägare på sig? :P

Någon som kört Honda X-eleven? E det nåt skit att ha?
den ser ganska cool ut, dock lite för biffig för min smak. Har hört att den hostar när den går på bakhjulet.

Jag skulle nog också ta en F800R som första hoj. Jag tror att man kan ha den i två år utan att tröttna. Och det går att tuffa på i 140-150 utan kåpa, tydligen är deflektorn ganska bra på den (om du köper till en deflektor dvs)

den ser ganska cool ut, dock lite för biffig för min smak. Har hört att den hostar när den går på bakhjulet.

Jag skulle nog också ta en F800R som första hoj. Jag tror att man kan ha den i två år utan att tröttna. Och det går att tuffa på i 140-150 utan kåpa, tydligen är deflektorn ganska bra på den (om du köper till en deflektor dvs)

Vad är en deflektor, intressant!

Inte riktigt hängt med i tråden men ett hett tips..köp min cbr 600rr :D
45.- :banana

Bifogat

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    77.2 KB · Visningar: 102
köper du hojen ny, så kan du få den monterad innan leverans. Köper du begagnat har förra ägaren oftast redan monterat på den, annars är det bara några skruvar, oroa dig inte

jag ska förresten själv prova en F800R om någon vecka, det verkar (på pappret) vara ett mkt bra alternativ, som dessutom är billigt att äga, och med väldigt bra andrahandsvärde. Sen skadar det inte att den är skitsnygg, och att den är wheelie-vänlig

Last edited:

Enkelt. Nej.

A fan, så garageförsäkringar är gratis! Hade ingen aning om det.
En försäkrad hoj kostar premie.:7peta

Att försäkra en BMW är oftast billigast hos bilsport-mc om du fyllt 30 år. Samt att de har din modell.

//Dafe

själv hade jag satsat på en vfr 800 om jag var du ... bekväm, v4 + att den ser bättre ut än någon av de andra nämda hojjarna ( den rosa cbr:en är ett undantag ;) )

A fan, så garageförsäkringar är gratis! Hade ingen aning om det.
En försäkrad hoj kostar premie.:7peta

Haha.. allt är relativt.. "min" garageförsäkring kostar x antal 1000% mindre än ordinarie pris, det ser jag nästan som gratis :tungan

Vad tror ni man kan tjöta till sig när man köper en sprillans BMW f800r? Hur mycket kan man gå ner i pris, vad bör jag tjöta till mig osv.

Vad tror ni man kan tjöta till sig när man köper en sprillans BMW f800r? Hur mycket kan man gå ner i pris, vad bör jag tjöta till mig osv.

Det första jag hade försökt med är att få 100-milaservicen att ingå i priset. Kan ju vara lite skönt att slippa betala den extraslanten när man haft hojen en vecka eller nåt.

Bra svar Slowroller, bara den är värd 1500 eller nåt. Sen ska du köpa ny, ska du vänta till januari, och beställa 2009 års modell, som du självklart vill ha billigare än 2010 :tummenupp

Sen kan man kanske diskutera med handlaren om du kan få hojen nu, till nästa års pris, med tanke på att säsongen är över, du har lust och pengar nu, du vill inte behöva vänta till januari på alla prissänkningar, men får du inte som du vill så väntar du, och i så fall kanske du till och med börjar titta på andra märken, hos andra ÅF.

Har du en tuff försäljare som inte vill släppa på priset kan du alltid be att få snacka med hans chef, och säga till chefen "jag vill spendera runt 80.000 kronor här, men din medarbetare verkar inte vilja kompromissa lite."

Jag har en polare som är extrem på att pruta, man skäms verkligen när man är med honom, men han lyckades pruta ner priset på en ny Subaru Forrester med 60.000, och då var det fjolårets modell.

Du har inget att förlora på att tjata lite, och ge pinsamma bud. Lyckas du kommer du att vara stolt över det ;)

Last edited:
När borde jag egentligen gå till BMW och börja förhandla. Jag menar jag vill inte vara för sent ute så att jag får min hoj någon gång i juli-augusti, jag vill ha den så fort det är lämpligt att köra.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph