vet ej vad jag ska göra

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Min semester är slut , börja jobba på måndag , jag har haft en tråd uppe om att
byta jobb , och jag har åkt runt till olika företag nu på semestern o sökt jobb , innom tunnplåtslageri osv , har fått napp på ett par ställen , men en svetsfirma som ligger precis brevid ett plåtslageri ville anställa mig med en gång , har licenser osv på olika svets metoder. jobbar just nu med bilar , och jag trivs inte alls , men jag har bra lön därför stannar jag kvar , Vet ej om man ska chansa och ta det jobbet som svetsare , eller om jag ska leta vidare innom bygnadsplåtslageri yrket . som jag är intresserad av , eller om jag ska gå in till min chef och fråga om jag kan få göra nått annat innom bilbranchen där jag jobbar "bilplastreperatör" .

Hur hade ni gjort ???

Hade ni stannat kvar på jobbet med bra betalt men vantrivts och mått dåligt ?

Eller hade ni tagit svetsjobbet som ni inte vet om ni hade trivts med för
att få nått annat o jobba med ett tag för att slippa skiten ni jobbar med
för tillfället?

Eller hade ni jobbat kvar på firman som ni vantrivts på och väntat på att ett
annat jobb hade dykt upp innom tunnplåtslageri?

Eller hade ni snackat med chefen om frågat om ni kunde få göra nått
annat innom företaget?

Känner mig jääävligt väck just nu därför skriver jag den här tråden .

har druckit ett par öl , därför lite felstavning..

Last edited:
Börja med att tala med din chef.

Funkar inte det byt jobb,även om lönen är sämre.

Att må dåligt i jobbet sprider sig till privatlivet och allt blir skit,mår man bra så funkar allt.

floodi skrev:
2371947 Min semester är slut , börja jobba på måndag , jag har haft en tråd uppe om att
byta jobb , och jag har åkt runt till olika företag nu på semestern o sökt jobb , innom tunnplåtslageri osv , har fått napp på ett par ställen , men en svetsfirma som ligger precis brevid ett plåtslageri ville anställa mig med en gång , har licenser osv på olika svets metoder. jobbar just nu med bilar , och jag trivs inte alls , men jag har bra lön därför stannar jag kvar , Vet ej om man ska chansa och ta det jobbet som svetsare , eller om jag ska leta vidare innom bygnadsplåtslageri yrket . som jag är intresserad av , eller om jag ska gå in till min chef och fråga om jag kan få göra nått annat innom bilbranchen där jag jobbar "bilplastreperatör" .

Hur hade ni gjort ???

Hade ni stannat kvar på jobbet med bra betalt men vantrivts och mått dåligt ?

Eller hade ni tagit svetsjobbet som ni inte vet om ni hade trivts med för
att få nått annat o jobba med ett tag för att slippa skiten ni jobbar med
för tillfället?

Eller hade ni jobbat kvar på firman som ni vantrivts på och väntat på att ett
annat jobb hade dykt upp innom tunnplåtslageri?

Eller hade ni snackat med chefen om frågat om ni kunde få göra nått
annat innom företaget?

Känner mig jääävligt väck just nu därför skriver jag den här tråden .

har druckit ett par öl , därför lite felstavning..

Trivs man inte på jobbet, kvittar det vad man håller på med.
Jag tycker att, om man trivs med sina arbetskamrater kan man utföra vad som helst.
"Peder rosberg som trivs med både arbetsuppgift och arbetskamrater"

Jag har alltid sett till mitt eget bästa när det gäller trivsel på jobbet, sen kommer lönen i andra hand.
Jag hade ett fast jobb där jag fick jobba hur mycket jag ville, bil i jobbet, firmatelefon, väldigt fritt där jag kunde jobba precis när jag ville i stort sett och fick göra mycket "roliga" sysslor. Lönen var varken bra eller dålig, fick ut ca 13-16k efter skatt men jag trivdes allt mindre, mestadels pga en del rötägg som arbetskollegor och då jag aldrig kan hålla käften så kändes det som att jag förpestade tillvaron fastän det inte var så.
Sa upp mig och startade eget, tjänade inte ett piss (nåja, nästan iaf) men trivdes som egen chef åtminstone. Sen gick det helt åt helvete, pajjade ryggen i en hoj-krasch och går nu sjukskriven sedan i våras på obestämd tid, troligtvis till vintern tidigast :mad:

Så om jag vore du skulle jag chansa och byta jobb. Kanske tjänstledigt? Jag har kvar min gamla tjänst på mitt gamla jobb så jag får återgå när jag vill och det lutar åt att jag gör det så fort jag får börja jobba igen. Vem vet, den gången kanske det känns roligare och nu har jag möjlighet till lite andra arbetsuppgifter som passar mig bättre.

Det gamla klassiska: Du vet vad du har, men inte vad du kan få.

Är det dåligt det du har nu - BYT!

Inte ens en svår fråga.

Snackade med Chefen idag , och sa som det va , trött på det jag gör bla bla bla. Frågade om jag kunde få göra nått annat , annars så skulle jag säga upp mig . Han frågade om jag kunde vänta ett par dar , men så ringde han nyss o sa
att jag kunde få ett annat jobb innom företaget.

Ska montera ihop alla nylackade detaljer o torka av bilarna efter lack o syna av dom , riktigt glidar jobb hehe.. :tummenupp

floodi skrev:
2376161 Snackade med Chefen idag , och sa som det va , trött på det jag gör bla bla bla. Frågade om jag kunde få göra nått annat , annars så skulle jag säga upp mig . Han frågade om jag kunde vänta ett par dar , men så ringde han nyss o sa
att jag kunde få ett annat jobb innom företaget.

Ska montera ihop alla nylackade detaljer o torka av bilarna efter lack o syna av dom , riktigt glidar jobb hehe.. :tummenupp

Även ett glidarjobb blir tråkigt efter ett tag. Hade jag vart du hade jag nog bytt jobb till svetsare. Personligen tycker jag att det kul med variation att träffa nytt folk osv. Som nån tidigare sa, Du vet vad du har, men du vet inte vad du får. Har själv "chansat" ett par gånger med jobbet, byta avdelning osv, men bara inom samma företag, och jag har aldrig varit missnöjd. Du kan ju testa den nya tjänsten å se vad du tycker. Ombyte förnöjer vet du... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg