Vespa

K-Micke skrev:
Nån som fått en sån här innanför hjälmen?
BZZZZZZZZZZZ!

:D :D :skrämd
Dom där är nog riktigt äckliga! Stora insekter brukar smaka beskt som fan.
(Ja, jag brukar köra med visiret lite öppet vid extremt varma sommardagar)

Är det en amerikansk "yellowjacket"???

De är en storlek eller två stärre än de som finns här.

Såg nåt hemskt i tyskland en gång när jag åt frukost.... det flög nåt som säkert var 20cm långt och surrade något så in i H-vete runt i hela huset, alla skrek och fick panik och jag fattade ju ingenting :D
Men det är den största insekt jag sett med den fetaste taggen nånsin. :fakta Den flög ut sen igen....

750RR

Hade du den inne i hjälmen?? KUL! :eek:

Jag hade hummla som fastnade innanför hjälmen en gång. Man vet liksom inte vad man ska göra.
Nita?
Stänga?
blåsa?
Skrika?

Den flög ut i underkanten

Brorsan fick en geting som flög in och direkt ut under hackan, det gick så fort att han knappt han reagera.

Det är alltid kul när man ligger i hög fart och tar en humla eller geting med visiret.
*SPLATT*

Jag plockade en hästbroms förra året me visiret, det small till
ganska bra då den var ganska stor (kroppen var runt 7-8cm lång).
Sen hittade jag den liggandes helt livlös bakom toppkåpan :p

Humlor är bräckliga, den jag fick innanför textilstället för några år sedan föll sönder i småbitar nästan utan något våld alls.

Vespa Vulgaris

Usch o fy,

Geting, Vespa Vulgaris, familj Gaddstekel.
Otrevlig insekt. Är nästan fobisk mot dem.

Första året jag hade integralhjälm (-79) lyckades jag trampa i ett jordgetingbo med hjälmen på, en letade sig in o stack mig på kinden.
Jag fick byta tillbaka till öppen hjälm ett par dagar.

Därefter har jag haft tur o bara behövt torka av dem från visiret.

RoneRider

Minns med fasa en resa till Turkiet med tjejen. Hyrde 125:a offroad, linne, shorts, sandaler, ja ni vet allt det där som hör ungdoms semestern till. Ligger och kör på en väg i ca 70 km/h då det smäller till på insidan låret vid tanken. Tänker inte mer på det förrän ca 30 sek senare, då det börjar kännas som om något kryper på insidan låret upp emot pungen. 2 sekunder senare så sticker det till s-tan i låret i höjd med pungen. Den "lille" rackaren hade lika gärna kunnat satt gadden i påsen = mindre roligt.

Citat ifrån Cohen & Tate (yrkesmördarna):
- Vet du vad som är det sista som dyker upp i en insekts hjärna när den träffar vindrutan?
- Näh?
-Dess arsle! Muuuaaahhaaa!

Har inte haft äran att ha getingarna inne i hjälmen än, däremot så gillar de att flyga in i mig när jag kommer åkande, när de har krockat med axeln eller bröstet så kryper de in i min halsduk. Vid nästa huvudvridning så får man ett AJ, SATAN, i nacken. En annan bra grej de gärna gör är att flyga in i jackan när man åker med dragkedjan nerdragen en bit, sen blir det samma procedur som ovan, fast på magen.

*/ ?>
Back