Vespa i handske

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Har haft hjälmen med handskarna stående på köksbordet i två dagar, och eftersom det är varmt har jag haft fönstret öppet (takfönster, värsta lyxuöst, som östermalm ungefär).

Ikväll flög det in en geting som, innan jag han greppa lämpligt vapen, flög in i hjälmen och vägrade komma ut trots mitt ruskande på hjälmen. Vände upponer på den, och efter en ojämn kamp mellan mig och getingen fick jag se vad den hade haft för sig därinne senaste tiden:

Bifogat

• pict0003.jpg
    pict0003.jpg
    85.2 KB · Visningar: 444
Har han hunnit skaffa parabol på så kort tid?!

FAN va läskigt......hatar fan sånna små as....

jag skulle nästan köpa nytt om ett sånt äckel hade hållt på med mina grejor....... men det är ju jag det =)......sen har jag ju ingen hoj heller =(

Jag fick en rackare innaför visiret i 120 igår på en krokig väg. Höll på att hamna i diket. Det var liiiite svårt att koncentrera sig på vägen med en geting 2 cm från näsan... :)

Dessa småflugor

Fick min första fluga eller annat insekts-kryp i ansiktet vid motorvägs-träning. Inte skönt och läxan jag lärde mig var: Stäng visiret!

// Rookien

Jag hade fan visiret stängt men den kom in och levde fortfarande. Måste ha vart "StålGetingen".

Jag kontaktade Flygvapnet. De skulle skicka upp ett par Gripen. :)

Mattias skrev:
Har han hunnit skaffa parabol på så kort tid?!

ha ha .. Ja va på kasst humör innan.. men efter ja läste de här svaret så vart allt så mycke bättre.. Tack

hehe jag fick en geting sån där stor sak som prickade visiret först och sen la sig inanför kragen. SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK :eek: jag stog på bromsarna stälde moppen slängde av skinjackan och tröjan fort som fan sen flög getingen iväg.
Nu ska jag fixa en buff som täcker halskragen

//Niklas

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back