Vespa i handske

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är mellan hojar
Har haft hjälmen med handskarna stående på köksbordet i två dagar, och eftersom det är varmt har jag haft fönstret öppet (takfönster, värsta lyxuöst, som östermalm ungefär).

Ikväll flög det in en geting som, innan jag han greppa lämpligt vapen, flög in i hjälmen och vägrade komma ut trots mitt ruskande på hjälmen. Vände upponer på den, och efter en ojämn kamp mellan mig och getingen fick jag se vad den hade haft för sig därinne senaste tiden:

Bifogat

• pict0003.jpg
    pict0003.jpg
    85.2 KB · Visningar: 444
Har han hunnit skaffa parabol på så kort tid?!

FAN va läskigt......hatar fan sånna små as....

jag skulle nästan köpa nytt om ett sånt äckel hade hållt på med mina grejor....... men det är ju jag det =)......sen har jag ju ingen hoj heller =(

Jag fick en rackare innaför visiret i 120 igår på en krokig väg. Höll på att hamna i diket. Det var liiiite svårt att koncentrera sig på vägen med en geting 2 cm från näsan... :)

Dessa småflugor

Fick min första fluga eller annat insekts-kryp i ansiktet vid motorvägs-träning. Inte skönt och läxan jag lärde mig var: Stäng visiret!

// Rookien

Jag hade fan visiret stängt men den kom in och levde fortfarande. Måste ha vart "StålGetingen".

Jag kontaktade Flygvapnet. De skulle skicka upp ett par Gripen. :)

Mattias skrev:
Har han hunnit skaffa parabol på så kort tid?!

ha ha .. Ja va på kasst humör innan.. men efter ja läste de här svaret så vart allt så mycke bättre.. Tack

hehe jag fick en geting sån där stor sak som prickade visiret först och sen la sig inanför kragen. SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK :eek: jag stog på bromsarna stälde moppen slängde av skinjackan och tröjan fort som fan sen flög getingen iväg.
Nu ska jag fixa en buff som täcker halskragen

//Niklas

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back