Vertemati

Funkade ju inte innan! :mad:

hmmm... ser inte ut som om det är framåt kick iaf :confused:

Bifogat

• finestra_03a.jpg
    finestra_03a.jpg
    30.3 KB · Visningar: 145
SM 570 RR skrev:
Ja då har du inte sett en Husqvarna.. :cool:

Jupp, de har jag faktiskt å Huskyn e inte ens hälften så imponerande i detaljarbetet å lösningarna.

Körmässigt kan jag ej uttala mig då jag varken kört Vertematin eller Husky 570 RR, antar att det var den Huskyn du menade ... eller pratade du om din superunika "Nox" som inte finns ;)

kiko skrev:
Jupp, de har jag faktiskt å Huskyn e inte ens hälften så imponerande i detaljarbetet å lösningarna.

Körmässigt kan jag ej uttala mig då jag varken kört Vertematin eller Husky 570 RR, antar att det var den Huskyn du menade ... eller pratade du om din superunika "Nox" som inte finns ;)

Den finns gode man... :öl

Vafan...så lång kedja och ingen kjedjestyrare ? :rolleyes:

Samma blinkers som sitter på dagens cross/supermotard mopeder ! :5sure

Så här skriver Supermoto Magazine om Vertemati S 570 E:

No other Supermoto Bike comes with this amount of quality kit. No after market, go faster add-on's are required, it's already fitted as standard equipment! Buy any other Motard & prepare to have to start spending & tuning if you want to keep the guy up front on the Vertemati in sight!!

Jag ska till Edman imorgon och snacka affärer:)

Busgrabb skrev:
Vafan...så lång kedja och ingen kjedjestyrare ? :rolleyes:

De har alltid suttit kedjestyrare på de Vertemati jag sett IRL.
Vet ej varför den på bilden saknar ... men kolla in Mheel's galleri tidigare i tråden som jämförelse ...

mheel skrev:
Chris Husky : det är framåt kick . du sitter och kickar rakt ner.
kiko : Jag funderar på att köpa deras demo cykel , dom släpper den för 80000.
Annars blir det nog en ktm 525.

Fler bilder på Vertemati (från min provtur)
http://w1.442.telia.com/~u44109497/Vertemati/

80 låter trevligt ... 105 känns lite blodigt jämfört med konkurrenterna. Fast de hade ingen svensk importör när jag köpte hoj så det fick bli Husan istället ... i daxläget hade jag åtminstone testat Vertematin först ;)

jag har satt mitt tak på 80 tusen när det gäller en ny mc.
Jag har också kollat lite på husabergs 650 men jag vet inte ,man har hört så mycket om det märket vet knappt vad man ska tror.
kiko vad tror du om en ktm 525 ?

va bra för mig, han har tydligen redan sålt några vertemati . verkar som dom e rätt populära för folk som kör mycket på bana . Eller börjar bli iallafall.

mheel skrev:
jag har satt mitt tak på 80 tusen när det gäller en ny mc.
Jag har också kollat lite på husabergs 650 men jag vet inte ,man har hört så mycket om det märket vet knappt vad man ska tror.
kiko vad tror du om en ktm 525 ?

För 80 skulle jag ta en allvarlig titt på Husan ... de får man ju nästan en ny 04 för (kostar väl 81-82 eller så).
Husorna har ju bara blivit bättre å bättre ... så 04 lär vara riktigt fin, se annan tråd för första intryck, mycke nytt skoj på den i år :)
Min 02:a har funkat fint, enda strulet har jag varit ansvarig för själv, tummen mitt i handen ;)
Annars e det enda negativa som hänt med min en dålig svets på kollektorröret som jag fick göra om.

Får man en KTM 525 för 80 med motardhjul etc. ? Ny, begad ?
Klart trevlig hoj annars ... påminner en hel del om Husan.

Personligen skulle jag vara grymt sugen på Vertematin för 80, det lät som att du gillade den när du beskrev din test och jag gillar verkligen det jag sett av Vertemati ... vet ju inte hur de e å köra dock ... men det spelar ju mindre roll utanför fiket ;)

jag gillade verkligen vertematin ett stort plus e att den inte e så vanlig.
Jag ska ta och prova min kusins husa när jag har möjligheten till
det. Det finns några beg. 525 inkl motard kit för ca 80.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti