Vermeulen.

Tyvärr så tror jag inte att de som är duktiga på regn är bättre förare. Jag är själv ett ypperligt exempel, min enda pole position var på Gelleråsen i regn. I Anderstorp i regn var jag tvåa länge i racet men bromsade omkull ca 25 sekunder före trean.
I torrt har jag som bäst hamnat 4-5'a men oftare runt 10'e platsen. Det under 6 års tävlande i 250SP där i princip alla har likadana hojar och däck.
Fast innerst inne vill jag tro att du har rätt! :tummenupp

3105105 Svammel :D
Han presterar bättre än Hopper gjorde vid samma tid i gp,
chris kommer sopa mattan med hopkins nästa år, och vara en titelutmanare:tummenupp
Vid "samma" tid i GP går inte riktigt att jämföra eftersom Hopkins sin andra säsong bytte märke, team, klass och motortyp. Om man jämför Hopkins andra säsong på Suzuki så var han då bättre än sin teamkamrat, vilket förvisso Vermeulen är men det är tack vare att han är bra på regn.

Nästa år komme Vermeulen få stryk av sin teamkompis, igen, utom i regn. :)

3105725 Som redan påtalats var CV snabb som attan i WSBK 2005 så det är nog kombinationen CV + Suzuki som inte riktigt klaffar i torrt, ännu.

Vem som får delar först i Suzuki vet jag inte heller men om någon prioriteras före den andre så har det garanterat varit Hopper.
Colin Edwards är dubbel världsmästare i SBK och det har inte "klaffat" för honom heller, samma med Troy Bayliss där det bara klaffade ibalnd.
Vermeulen kommer aldrig bli en titelutmanare, tror jag.

3105741 Många roliga funderingar i tråden.

Vad jag menar med mitt inlägg är att regnet "tar bort" matrialfördelar som Yamaha, Ducati har och gör det hela lite "rättvisare" och då kliver alltid CV fram och presterar= han är bäst på att köra hoj helt enkelt!
Eller så är Suzukin i kombination med Bridgestone bättre i regn än Yamah/Michelin så då har det helt plötsligt en materialfördel?

Last edited:
Vad e fel på kawasaki i regn, kan enligt mig gå mkt bra i regn.... eller vet Du nått som jag inte vet? :tummenupp

Vad e fel på kawasaki i regn, kan enligt mig gå mkt bra i regn.... eller vet Du nått som jag inte vet? :tummenupp

Kwak går mycket bra i regn för att alla som kört Kawa i år är regnkungar, i regnet så hänger det mer på att förare trivs med underlaget och på hojen i sig. Capirossi trivs inte så bra i regn så om det nu blir Loris o Chris i Suka så blir det nog som Gustav säger.

Kwak går mycket bra i regn för att alla som kört Kawa i år är regnkungar, i regnet så hänger det mer på att förare trivs med underlaget och på hojen i sig. Capirossi trivs inte så bra i regn så om det nu blir Loris o Chris i Suka så blir det nog som Gustav säger.

Men visst e d så ! Och Hopper/Capirex e ett oprövat kort i Team Kawasaki, o kan verkligen överaska 2008.. :)

Last edited:
Men visst e d så ! Och Hopper/capirex e ett oprövat kort i Team Kawasaki, o kan verkligen överaska 2008.. :)

Nu verkar det väl som capirex ska köra sukka iofs

"The good news for de Puniet and West is that Loris Capirossi looks set to join Suzuki, rather than accept a Kawasaki offer, but the possibility of a third 'Ninja' on the 2008 grid seems to have gone quiet - indicating that at least one rider will leave at the end of the year and making every remaining race, starting this weekend in Brno, vital."

http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~152879.htm

Italiensk media är helt inne på att Capirossi kommer att gå till Suzuki. Capirex har aviserat att det ska offentligöras efter Brno.

3106394 Vad skoj! Brno brukar ju va ett vägskäl vart man kör nästa år. O att Hopper, Capirex o RdP kör Kawasaki 2008 med tre cyklar e säkert en utopi från mig.... :)
Det har väl sagts att kawasaki inte kommer köra tre hojar pga pengar, vilket också är en anledning till att de inte kommer isgna Capirossi. Om man ska tro italiensk media.

Det har väl sagts att kawasaki inte kommer köra tre hojar pga pengar, vilket också är en anledning till att de inte kommer isgna Capirossi. Om man ska tro italiensk media.

Tror tyvärr att Capirossi har sina snabbaste varv bakom sig, hade varit roligare om Suzuki skaffat en hungrig Hayden i stället.

Italiensk media är helt inne på att Capirossi kommer att gå till Suzuki. Capirex har aviserat att det ska offentligöras efter Brno.
Antingen är han motiverad att bli en av en liten skara förare med VM-titel i alla tre nuvarande GP-klasser och kommer köra stenhårt. Eller så är han lika omotiverad som årets resultat skvallrar om och lägger hjälmen på hyllan för sent för att bli ihågkommen av rätt skäl. Vi lär få vänta tills nästa säsongs första 2-3 race på svaret.

3106417 Tror tyvärr att Capirossi har sina snabbaste varv bakom sig, hade varit roligare om Suzuki skaffat en hungrig Hayden i stället.
En Nicky eller Roger Lee? Jag håller med dig men de ser väl Vermeulen som sin framtid och Capirex som en hjälp på vägen. Tänk så fel de ska ha, igen. :D

3106429 Antingen är han motiverad att bli en av en liten skara förare med VM-titel i alla tre nuvarande GP-klasser och kommer köra stenhårt. Eller så är han lika omotiverad som årets resultat skvallrar om och lägger hjälmen på hyllan för sent för att bli ihågkommen av rätt skäl. Vi lär få vänta tills nästa säsongs första 2-3 race på svaret.
Finns inga indikationer på att han skulle lägga av efter årets säsong. Han kommer köra men inte kommer han bli världsmästare fler gånger. Kraschen på Catalunya 06 var nog spiken i kistan på den drömmen.

Last edited:
Finns inga indikationer på att han skulle lägga av efter årets säsong. Han kommer köra men inte kommer han bli världsmästare fler gånger. Kraschen på Catalunya 06 var nog spiken i kistan på den drömmen.
Jag menar att det andra alternativet innebär att han fortsätter att köra men av fel skäl; vilket skulle göra att han kan bli ihågkommen som en trött föredetting; vilket vore tråkigt.

Tänk så fel de ska ha, igen. :D
Suzuki har trots allt haft Roberts Jr och Gibernau. Men de är inte långt efter Kawasaki när det gäller förmågan att göra dåliga värvningar. Men vi kanske får fel: Capirossi/Suzuki som en av nästa säsongs mest seriösa (och otippade) titelkandidater vore underbart.

Last edited:

d va just vad jag fruktade att ekonomin eventuellt sätter gränser för ett spännande team..

Grymt tippat Perra! Dock vart han rejält ifrånåkt av sin team-kompis.
Kanske är det John som kan visa vad de limey egentligen går för nästa år?

Vad Chris ska ha för nytta av sin nya team-kompis återstår att se, i år sitter T-Rex troligen på bästa paketet och presterar ändå färre pallplatser än de babyblå.

Grymt tippat Perra! Dock vart han rejält ifrånåkt av sin team-kompis. Kanske är det John som kan visa vad de limey egentligen går för nästa år?
Det var mer en önskan som gick in :)

Hopper är en grym förare men jag tycker att han får och har fått alldeles för mycket skit de senaste åren. Suzukin har inte varit någon vinnarhoj (annat än i regn) och nu när Suzuki närmat sig de andra känns det naturligt att Hopper kliver upp på pallen.

Om Kawasaki fortsätter sin positiva utveckling även nästa år skulle jag inte bli förvånad om Hopper står överst på pallen i ett eller två race.
Vad Chris ska ha för nytta av sin nya team-kompis återstår att se, i år sitter T-Rex troligen på bästa paketet och presterar ändå färre pallplatser än de babyblå.
Capirex har fått spela andrafiol i år, något han knappast är van vid, och det kan säkert påverka hans resultat.

Tror han kan bidra med en hel del nästa år i utvecklingsarbetet och som "mentor" till CV. Vore kul om han fick en nytändning och gav sig fan på att visa Ducati att de gjorde sig av med fel kille.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...