Vermeulen.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vet inte om han stavar så...?

Han kör ju Suzuki som är klart efter beträffande utveckling.
Men när det regnar så vinner han eller kommer 2:a.

Innebär detta att han egentlligen är världens bästa på att köra RR-hoj? Regn är ju det svåraste underlaget av alla eller...?

Last edited:
Vermeulen stavar han sitt efternamn.

Jag tror att han är ungefär lika "dålig" i torrt som han är bra i regn. Han är helt enkelt en skitbra regnförare men inte lika vass i torrt. John Hopkins som kör på samma material spöar ju vermeulen konstant i torrt tex.

Jag tror att han är ungefär lika "dålig" i torrt som han är bra i regn. Han är helt enkelt en skitbra regnförare men inte lika vass i torrt. John Hopkins som kör på samma material spöar ju vermeulen konstant i torrt tex.

Konstigt men det kanske är som du säger?

Starkt av en "dålig" torrförare att ligga 4:a i totalen efter 11 race.

Ta de två regnrace som varit i år = 45 pinnar för Vermeulen.
De övriga nio racen i torrt = 72 pinnar inklusive Laguna Seca där han av någon anledning kör fort.
Regn = 22,5 pinnar per race.
Torrt = 8 pinnar per race.

Tittar man på förra säsongen är mönstret likadant.
Skull tippa att han bli åtta-tia på Brno om det är torrt.

Japp. Eftersom hans nästbästa placering i torrt är en sjundeplats så är det troligt att han blir femma på Brno, han var tolva i fjol efter att ha lett på Laguna Seca racet innan.

Var d en ruskig regnig säsong i Superbike VM -05 (har inte orkat kolla), då han kom tvåa! Eller e d faktiskt så att "torr Suzukin" matriellt idag inte hänger d framförvarande, men att man kan dra en slutsatts om att Vermeulen som förare på tex en fabriks Ducati, första Yamma eller en HRC visst skulle matcha topp tre i torrt!?

3104674 Var d en ruskig regnig säsong i Superbike VM -05 (har inte orkat kolla), då han kom tvåa! Eller e d faktiskt så att "torr Suzukin" matriellt idag inte hänger d framförvarande, men att man kan dra en slutsatts om att Vermeulen som förare på tex en fabriks Ducati, första Yamma eller en HRC visst skulle matcha topp tre i torrt!?
Men varför blir Vermeulen konstant frånkörd av Hopkins i torrt? De har samma material.
Jämför man racetiderna i torrt ser det ut så här.

Qatar 14 sekunder efter, Jerez låg Hopkins fyra och Vermeulen elva när Hopkins kraschade, Turkiet 16 sekunder, Kina 20 sekunder, Mugello 10 sekunder, Catalunya 12 sekunder, Assen låg vermeulen sexa och Hopkins tvåa när Vermeulen kördes av banan, Tyskland 29 sekunder.

Men varför blir Vermeulen konstant frånkörd av Hopkins i torrt? De har samma material.

Själv har jag för dålig insikt i hurvida d kör på samma material, Tiderna Du visar ljuger säkert inte, dock så känns d intuitivt att "det bästa från fabriken" tillfaller Hopper först, varför kan jag inte säga..

Jag har inte sett eller hört att Hopkins skulle få material före Vermeulen men det kan ju vara så. Jag tror helt enkelt inte han är lika snabb i torrt, förutom på Laguna Seca då.

Svammel :D
Han presterar bättre än Hopper gjorde vid samma tid i gp,
chris kommer sopa mattan med hopkins nästa år, och vara en titelutmanare:tummenupp

Jag har inte sett eller hört att Hopkins skulle få material före Vermeulen men det kan ju vara så. Jag tror helt enkelt inte han är lika snabb i torrt, förutom på Laguna Seca då.
Som redan påtalats var CV snabb som attan i WSBK 2005 så det är nog kombinationen CV + Suzuki som inte riktigt klaffar i torrt, ännu.

Vem som får delar först i Suzuki vet jag inte heller men om någon prioriteras före den andre så har det garanterat varit Hopper.

Många roliga funderingar i tråden.

Vad jag menar med mitt inlägg är att regnet "tar bort" matrialfördelar som Yamaha, Ducati har och gör det hela lite "rättvisare" och då kliver alltid CV fram och presterar= han är bäst på att köra hoj helt enkelt!

Många roliga funderingar i tråden.

Vad jag menar med mitt inlägg är att regnet "tar bort" matrialfördelar som Yamaha, Ducati har och gör det hela lite "rättvisare" och då kliver alltid CV fram och presterar= han är bäst på att köra hoj helt enkelt!

...men om det bara är upp till materialet som du säger och han är bäst, borde han inte kunna spöa sin teamkamrat i torrt?, vilket han sällan gör..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...