Verktygsats?

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjena

Tänkte ställa av hojjen och vill få tag på en "komplett" verktygsats
till min R1:a 2005 så man kan mecka lite över vintern. Jag undrar om det är någon som ka rekomendera något som är pisvärt och inköpsställe? Gärna i sthlm eller över nätet.. Sökte i forumet men lyckades inte hitta något.

Tack på förhand!

Jag kör ironside som finns på ahlsell och det är hygglig kvalité till ett dito pris!

tja mannen! såg inte att det var du!

Hahaha tjenare! tack för tipset, ska kolla närmare på det!

Läget annars?

Jodå gråter så fort det är bra väder:huvet Sjäv då? Jag köpte min sats via jobbet så jag fick äcklig rabatt:D :D Om du inte har alltför stora krav kan du handla helt ok satser på typ classe olsson för att senare köpa riktiga grejer av det man vet att man verkligen använder! Ingen idé med en flaggstångsjusterarmakkapär av bra kvalla om man inte använder den...

Hej!
Kul att du ska mecka lite själv! Jag trodde du var en poser :tungan
Jag rekommenderar också att handla tex led-, ring- och insexnycklar ur Biltemas sortiment med 10-årsgaranti. Biltema har även en bra ledad tändstiftsnyckel med spärrskaft. Ang vad som krävs för det vanliga underhållet på en R1:a så är jag inte så kunnig på dessa, har bara hjälp kompisar med enkla grejer på sådana.

/J

Biltema - de med tio års garanti är kanon. Bra verktyg till mycket vettiga priser. :tummenupp

Helt klart vettiga verktyg för dom pengarna. Dock verkar mina 3/8"-spärrskaft behöva service ibland. Skruvarna som håller ihop allt skruvar ur sig. :gnissla :va Visserligen kommunens mest använda verktyg så jag klandrar väl inte Biltema nå jättegrovt :rolleyes:

Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C10-391_l.jpg

Hej!
Kul att du ska mecka lite själv! Jag trodde du var en poser :tungan
Jag rekommenderar också att handla tex led-, ring- och insexnycklar ur Biltemas sortiment med 10-årsgaranti. Biltema har även en bra ledad tändstiftsnyckel med spärrskaft. Ang vad som krävs för det vanliga underhållet på en R1:a så är jag inte så kunnig på dessa, har bara hjälp kompisar med enkla grejer på sådana.

/J

:D lite poser är jag... nånnstans måste man ju börja!
Tack för tippsen allihop, diggar sporthoj och alla hjälpsamma medlemmar!

:yoparty

:D lite poser är jag... nånnstans måste man ju börja!
Tack för tippsen allihop, diggar sporthoj och alla hjälpsamma medlemmar!

:yoparty

Jag glömde bort den här fina tråden där hemmamekare tipsade om verktyg de tyckte förenklade livet, och verktyg man ska undvika.http: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140843
Nu behöver du ju inte allt det här för att serva din hoj. Det viktigaste att börja med är nog att beställa en mekhandbok till din R1:a. Där står även enkla underhållsåtgärder och vid vilka intervall.

Lycka till

/J

Helt klart vettiga verktyg för dom pengarna. Dock verkar mina 3/8"-spärrskaft behöva service ibland. Skruvarna som håller ihop allt skruvar ur sig. :gnissla :va Visserligen kommunens mest använda verktyg så jag klandrar väl inte Biltema nå jättegrovt :rolleyes:

Det där spärrskaftet är en favorit, har dock inte haft några såna problem med mitt. :)

Jag glömde bort den här fina tråden där hemmamekare tipsade om verktyg de tyckte förenklade livet, och verktyg man ska undvika.http: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140843
Nu behöver du ju inte allt det här för att serva din hoj. Det viktigaste att börja med är nog att beställa en mekhandbok till din R1:a. Där står även enkla underhållsåtgärder och vid vilka intervall.

Lycka till

/J

Nä kanske blir lite överkurs men i alla fall, bra att veta vad som finns. Behövs kanske senare :) ..
Har redan en mekhandbok, köpte den ganska snabbt efter bågen.. rätt bra bilder och beskrivningar där, Haynes!
Vad ska du görvför nått nytt i vinter på din?

Nä kanske blir lite överkurs men i alla fall, bra att veta vad som finns. Behövs kanske senare :) ..
Har redan en mekhandbok, köpte den ganska snabbt efter bågen.. rätt bra bilder och beskrivningar där, Haynes!
Vad ska du görvför nått nytt i vinter på din?

Hårdrockslack me döskallar över hela hojen :yoparty

Nee, men jag ska svetsa ett nytt avgassystem som flödesmässigt blir mer skräddarsytt för den här motorn. Mitt nuvarande systen är för 1200 och är bla lite för trångt. Det ny system får samma dragning med blir 2-1 för bättre vrid. Sedan ska jag ordna fram eller tillverka en glasfiberframstänksa samt lacka denna. En varvräknare med dold hastighetsmätare sko monteras, istället för nuvarande hastighetsmätare. Kanske mer tillbakaflöyttade foprpinnar om det går att lösa med nya systemet.

Smart att börja med att skaffa mekhandboken, det är det viktigaste och första man ska skaffa till hojen tycker jag!

Det där ser ut som en tämligen oblyg kopia av en serie spärrskaft som ingick i Kamasas sortiment för 10-15 år sedan. De hade vissa problem med spärrfunktionen, men i övrigt så verkar det vara bra kvalitét på den Kamasa verktygssats som farsan har. Bond Tools är märket på verktygssatsen jag kör med nu, och hittills så har den fungerat bra iaf.

Mina råd när det gäller verktyg:
* Satsa på verktyg av god hobbykvalitét (typ Biltema 10årsgaranti) eller bättre. De allra billigaste verktygen, på Rusta och liknande, är bara skit.
* Det skadar aldrig att ha en momentnyckel. Fingerstoppskänslan räcker långt, men inte hela vägen.
* Köp en verktygssats som innehåller de nycklar, spärrskaft och hylsor du kan komma att behöva använda oftast. Komplettera sedan den med tänger, skruvmejslar och annat du kan tänkas behöva.

Ok, låter fett! Kommer bli kul o ta ut skönheten på första vändan i vår sen :tummenupp
Jag får höra av mig till dig om jag behöver hjälp hoppas jag :tungan .. Tror det blir ett helsystem om plånboken ger ett ok!

Det där ser ut som en tämligen oblyg kopia av en serie spärrskaft som ingick i Kamasas sortiment för 10-15 år sedan. De hade vissa problem med spärrfunktionen, men i övrigt så verkar det vara bra kvalitét på den Kamasa verktygssats som farsan har. Bond Tools är märket på verktygssatsen jag kör med nu, och hittills så har den fungerat bra iaf.

Jag noterade senast häromdagen att det fortfarande finns i Kamasas sortiment - eller i varje fall inte har utgått förrän för tre, fyra år sen. En kompis i närheten som säljer Kamasa som har just ett likadant - eller snarlikt - spärrskaft i sin låda. Den är inte från Biltema. Det är min. :hihi

har samma problem med ett 1/2-tumsspärrskaft, men det tar 5 sekunder att fixa det, sen är det förbannat bra för övrigt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt