Verktyg?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Hallå alla glada jag undrar lite vart man kan köpa verktyg av den lite mer udda typ. typ mikrometer o såna saker som kan behövas vid kontroller och service av motor o dyl....

//Jocke

Mikrometer,skjutmått o andra mojänger är INTE udda verktyg...

Det är standardverktyg över hela världen, Europa,asien,afrika så snart man ska mäta mindre än en meter i taget........förutom USA där man har fötter på sina måttskalor...(därav deras "kvalitet").

Som andra redan sagt...så finns dom att köpa överallt, tom på Domus....just pga att det är STANDARD-verktyg...

Så...länge behöver du inte leta min vän....

Ha det

Jag antar att "Mr_soap" även menar de verktyg som går åt för att kunna demontera t,ex kopplingskorg, speciella avdragare, mm.

Vanligtvis så står det i Haynes-manualerna hur man tillverkar enklare verktyg för att klara jobben.
Om inte annat är det nog MC-återförsäljarna som gäller och det är nog svindyrt eller så har man någon polare som har tillgång till verstadsmaskiner och kan tillverka verktygen.

Många av "specialverktygen" för MC är dock "standard", dvs passar på de flesta motorer, sånt säljs av t,ex www.touring.se/touring/Servlet
(Kolla under "verktyg")
och andra större mcfirmor.

Är man verktygsfetischist(verktyg är ju skoj :) ) så kan man ju söka efter verktyg hos Luna, stort utbud, men kanske mer riktat till industrin. Kolla under Luna Sverige AB, där kan du hitta din närmaste återförsäljare.

Sen har vi ju Belma-Lefa, dock har dom lagt upp grejerna på ett jobbigt sätt. Man måste tanka hem pdf-filer för att se vad de har för verktyg.

Louis.de har en del verktyg som kan vara bra att ha när man skruvar i hojen. Klicka på "Pflege & Wartung", efter det kan du hitta verktyg och specialverktyg i scrollisten längst upp.

Ska du synka förgasarna så kan du beställa verktyg för det från Morgan Carb Tune.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...