Verktyg till att lossa framhjul??

de enda meckgrejjerna ja gjort är att byta kamrem, bytt väghållning på bil, turbobyte, vevlager i bilmotor, mappat om bilar... visst men första gången ja har en mc i garaget så,, men det blir nog även detta inget större problem isåfall återkommer ja,,, va så säker ;)

MostWanted_NKPG skrev:
de enda meckgrejjerna ja gjort är att byta kamrem, bytt väghållning på bil, turbobyte, vevlager i bilmotor, mappat om bilar... visst men första gången ja har en mc i garaget så,, men det blir nog även detta inget större problem isåfall återkommer ja,,, va så säker ;)

Lycka till!
Köp gärna Locktite till bultarna till oken!
Den demonterbara Loctiten!

Kan vara kul om dom sitter fast hela tiden! :hihi

det är lugnt..

MostWanted_NKPG skrev:

..då vet vi att verktyg kan hanteras.....lycka till :tummenupp

En 17 eller 18 insex skall vara fullt tillräcklig till framhjulet.
Alternativt kan du använda dig av originalverktygen till hojen.
På tändstiftshylsan sitter en "insex"-ända som skall användas för just framhjulet.
Att sedan rabbla upp vilka insexnycklar du behöver till resterande del av demonteringen får du mäta dig fram till alternativt införskaffa dig en insexnyckelsats. En klart värd införskffning...

Last edited:
MostWanted_NKPG skrev:
vad måste inhandlas för att lossa mitt framhjul och hur löser ja borttagningen av framhjul utan depåstöd eller möjlighet att hänga i taket??

ajja tror det e insekts strl 17mm och 23mm vad heter det ja letar efter och vart köper ja det... :yoparty :näsblod :kocko :)

Om de är så krångligt att byta framhjul på en kawa så tänker inte ja köpa nån sån iaf. :arsele
Bladen verkar smidigare, tre fasta nycklar sen är de klart... iof har ja depåstöd o de underlättar ju lite. annars är de ju bara spännband upp i taket som gäller..

mjukis skrev:
Om de är så krångligt att byta framhjul på en kawa så tänker inte ja köpa nån sån iaf. :arsele

Kawa är de mest lättmekade hojarna för oss amatörer inbillar jag mig. Nästan lite lättmekade som en Sovjetisk Ural från -67.

BLIR SÅ NEDRINGENS FÖRBANNAD!!
Söker man runt här på SH efter information om var man får tag på isex vertyget som behövs till att lossa framhjulet med.
Man finner "TRÅDEN" om just detta..Åååååå så står det bara massa skit i den.
Det ända man vill veta är VART,(gärna en BRA länk), man får tag i vertygen till jobbet Åå inget annat..
För tillvärkarna (& återförsäljare) av hojarna som har lösningen med gigantusinsex har väll set till att vertyg finns att tillgå. för dom kan väll inte ha haft otur när dom tänkt & kommigt fram till den lösningen, eller??

haha var du tvungen å ta fram denna pinsamma tråd!

Det du behöver är en insex "hylsa" och det finner du på närmaste järnaffär.

MostWanted skrev:
haha var du tvungen å ta fram denna pinsamma tråd!

Det du behöver är en insex "hylsa" och det finner du på närmaste järnaffär.
om den nu är så pinsam..ge oss alla en sight där vi kan inhandla en passande sådan då...

Victor skrev:
Kawa är de mest lättmekade hojarna för oss amatörer inbillar jag mig. Nästan lite lättmekade som en Sovjetisk Ural från -67.

japp, depåstöd baktill o ett dito fram ellr upphissad itaket runt styrkronan är det som gäller, på min "zx9r 00" bort med oken, det är 12;ans hylsa eller fast nyckel, sen ska hjulet bort, då tar jag stiftnyckeln till originalverktygen (andra änden s a s ) o trycker på en ringnyckel tror det är 19mm o vrider runt, snurrar det bara så är spännbultarna för lösa,(dom två insex längst ner på varje ben) dra åt dom på andra sidan o försök igen, nu tar du axeln o lirkar ut samtidigt som du håller upp hjulet med andra handen, tillbakamontering sker i omvänd ordning, NU knäpper du en Norrlandsölring: ):):)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back