Verktyg för att synka fuggar?

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX-7R -00
Hallå!

Mina fuggar behöver synkas men min plånbok tillåter inte införskaffande av mätare just nu. Är det ngn som sitter inne på Carbtune eller liknande och kan tänkas låna ut mot ngn form av ersättning?

/Roger

hur ser anslutningarna ut på en hoj?

vi har vakumkompis på jobbet som vi synkar båtsnurror med. kolla vad du har för storlek och stigning i hålen så kan jag nog sno med mig den hem nån dag. ersättning i form av lite maltdryck eller nåt annat skoj.

Jag körde med 2st billiga vacummätare från biltema när jag synca TL'en.

koppla först båda till samma spjäll med T-koppling för att se att de visade lika mycket, de gjorde det, sen ena till ena spjället och andra till andra spjället, sen ställde så de visade lika.

när syncningen blev hyffsad och tomgångsvarvet sjönk börja nålarna hoppa ganska mycket (500cc cylinder på 700rpm x2) men gick endå att få till det hyffsat, letade efter nåt att använda som 2 små vacumtankar för att jämna ut det men hitta inget, smacka ihop det och hojen gick fint som fan, 70x bättre på lågvarv än innan.

kanske bara jag som hade tur och inget jag läst nånstans utan bara tänkte att det borde fan funka och det gjorde det :)

Edit: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=460&iItemId=77447 och slangar och T-stycken ingår i priset :tummenupp

Last edited:
det är en sån vi har. jag tänkte på hålen till nipplarna, vi har nipplar oxå men bara två storlekar.

hör av dig om du vill ha hjälp.

Det låter väldigt bra att det är en sådan. Med carbtune verkar det bara följa med två storlekar så det måste ju vara ngn av dom, Keihin-fuggar är ju inte helt ovanliga på hojar. Har kollat en verkstadsmanual till hojen och skulle gissa på att det passar men ska ta en titt när jag är i garaget nästa gång.

Hör av mig!

/Roger

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien