Verkstadsstrul, vad har jag för rätt?

philsson skrev:
Jag har inte kollat på kvittot, men jag kan lägga upp en kopia på det intyget jag fick.
Kolla vad som står på kvittot, står det inget vettigt där blir det nog svårt att påvisa att att dom inte gjort vad dom lovat. Tyvärr :(

Måste väl ha framgått ganska tydligt vad du ville uppnå med strypningen, att sen säga att allt är OK för att kort senare ändra sig till att de inte kan utfärda giltiga intyg är väldigt lågt.

Hur stor vinst är det för en firma att stå och skruva i strypningar som kunden sen inte har någon nytta av?, skriv firmans namn i tråden ifall de inte inser att de gjort fel.

HanneZ skrev:
Kolla vad som står på kvittot, står det inget vettigt där blir det nog svårt att påvisa att att dom inte gjort vad dom lovat. Tyvärr :(
Det har du mycker rätt i. Kvittot består utav de delarna som gick åt för strypning samt arbetet.
Intyget

KGK skrev:
Måste väl ha framgått ganska tydligt vad du ville uppnå med strypningen, att sen säga att allt är OK för att kort senare ändra sig till att de inte kan utfärda giltiga intyg är väldigt lågt.

Hur stor vinst är det för en firma att stå och skruva i strypningar som kunden sen inte har någon nytta av?, skriv firmans namn i tråden ifall de inte inser att de gjort fel.
Det framgick tydligt vad jag ville uppnå med arbetet MUNTLIGT, vilket inte står med på kvittot. Står i princip inget alls på kvittot förutom typ Arbetet X antal timmar X antal kr och alla artiklar.

Skriver inte ut firmans namn av etiska skäl samt forumsreglerna inte tillåter det.

philsson skrev:
Det har du mycker rätt i. Kvittot består utav de delarna som gick åt för strypning samt arbetet.
Intyget

Det framgick tydligt vad jag ville uppnå med arbetet MUNTLIGT, vilket inte står med på kvittot. Står i princip inget alls på kvittot förutom typ Arbetet X antal timmar X antal kr och alla artiklar.

Skriver inte ut firmans namn av etiska skäl samt forumsreglerna inte tillåter det.
Ok, tråkigt. Anmäl och lägg det bakom dig. Då blir det lättare för nästa kund som blir blåst.

philsson skrev:

du var mig en omtänksam grabb :)

muntligt eller skriftligt så var det ju solklart vad meningen med jobbet var, trist att firman inte är mer tillmötesgående, ändrar de sig måste du såklart skriva det i tråden :tummenupp

philsson skrev:

Äh, häng ut! Det är ett kannonsätt att påverka saker ocj ting. Ava har ju inte kommit så biligt undan om man säger så...

Teo skrev:
Äh, häng ut! Det är ett kannonsätt att påverka saker ocj ting. Ava har ju inte kommit så biligt undan om man säger så...
Underbart att vi kan "slå tillbaka" mot firmorna, dom är så kaxiga när man står där och är missnöjd men när det skrivs trådar på trådar om deras skit så är dom inte lika tuffa längre. :yoparty

Jag kan börjar! TWT i Lidköping gjorde en koll på min hoj och enligt dom va det klonkande ljudet ramlagrerna som behövde bytas, dom skulle ta rätt mycket pengar för detta. Jag struntade i att lämna in hojen och det visade sig vara en skruv som satt lös... Inkompetenta as.

Teo skrev:
Finns bara en auktoricerad Husaberg verkstad i Jönköping, de som känner till firman vet troligen vilken det är.

Tyvärr har du redan blottat namnet på tidigare sidan, du glömde att
kryptera innan MOTOR ;-) E*FA

Hoppas det löser sig!

Flip skrev:
Tyvärr har du redan blottat namnet på tidigare sidan, du glömde att
kryptera innan MOTOR ;-) E*FA

Hoppas det löser sig!
Ojsan det var ju "synd". Ska jag skicka iväg ett reklamationsmail? Självklart skall detta anmälas till allmäna reklamationsnämnden.

philsson skrev:
Ojsan det var ju "synd". Ska jag skicka iväg ett reklamationsmail? Självklart skall detta anmälas till allmäna reklamationsnämnden.

Kanske inte så mycket mer att göra om det inte ger med sig... Blir ju antagligen rätt dyrt att dra upp det i rättten själv.

philsson skrev:
Finns bara en auktoricerad Husaberg verkstad i Jönköping, de som känner till firman vet troligen vilken det är.

ett tipps använd en mini spelare eller en digitel kamera o spela in era samtal me tekinker o försälgare o dyligt vissa vill bara rippa pengar av folk sen säger dom att in får gå till en opartisk besiktnigs men o motor männen 1550 kr betala ja ej fick lite problem me min bil här om dan ringde högsta hönset detta va hans svar.(komsument mannen hadde INGEN ANIG som vanligt)
kolla me en polare innom polisen (bromsar) fick nr till trafik polisen dom kolla bromsarna nu har ja ett papper på att dom ej håller måtten bak jobb detta får bila fixa 28 dar kvar då får dom ge mej en hyr bil :tungan

ha det trevg helg
synd on rgvn hur e knät ??

Robin Hood skrev:
ett tipps använd en mini spelare eller en digitel kamera o spela in era samtal me tekinker o försälgare o dyligt vissa vill bara rippa pengar av folk sen säger dom att in får gå till en opartisk besiktnigs men o motor männen 1550 kr betala ja ej fick lite problem me min bil här om dan ringde högsta hönset detta va hans svar.(komsument mannen hadde INGEN ANIG som vanligt)
kolla me en polare innom polisen (bromsar) fick nr till trafik polisen dom kolla bromsarna nu har ja ett papper på att dom ej håller måtten bak jobb detta får bila fixa 28 dar kvar då får dom ge mej en hyr bil :tungan

ha det trevg helg
synd on rgvn hur e knät ??
Surt med strul, man hoppas ju och utgår ifrån att verkstäder är ärliga. Tyvär.
Knäet går bra faktiskt, gör lite ont när jag idrottar men det skulle bli bra på lång sikt :tummenupp RGVn är "glömd" för längesen, köp en husa så får du se. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti