Verkstadsservice eller egen?

Raketost

Bakom molnen är himlen alltid blå!
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Kawasaki 1400 GTR
Är det svårare tro, att sälja om man har skött servicen själv, istället för att ha anlitat verkstad??
Själv föredrar jag stämplarna i boken, men det behöver ju inte vara bättre för det...!!?? :va

Beror väl på lite olika omständigheter såsom ålder på hojen, hur trovärdigt intryck du ger av att kunna dina prylar, vad hojen är värd osv.

Själv har jag en 10 år gammal MC som jag försöker fixa allt själv på (undantaget det som jag inte har lärt mig än, tex. ventiljustering).
Tycker inte det finns anledning att slänga ut de pengarna en verkstad kostar på att få en stämpel som varken gör till eller från på en såpass gammal hoj som min.

Raketost skrev:
Är det svårare tro, att sälja om man har skött servicen själv, istället för att ha anlitat verkstad??
Själv föredrar jag stämplarna i boken, men det behöver ju inte vara bättre för det...!!?? :va
*harkel*stämpeln i boken är ju ett bevis på att någon har gjort servicen,någon som vet hur den skall göras & vad som skall ses över...
Vet du vad som skall se över vid dom specifika miltalen för just din hoj?
byta olja,luftfilter,mm kan ju vilken idiot som göra...MEN kan du ställa ventilerna?synka förgasarna?event jusrtera förgasare,ventiler...?
Visst är man en meniska med insikt i sakererna..gör man det själv..annars ser man till att någon annan gör det...
med undantag....sörvisen inte kostar mer än vad hojen gör...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS