Verkstads bok + trim, KTM 625

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
KTM625SMC
Fan det börjar bli dags att riva lite i motorn nu på den gamle slitvargen!

Någon som vet vart man kan få tag på en riktig verkstadshandbok till KTM 625 SMC -04??
Sen tänkte jag höra om någon vet vart man kan få tag på ett trimkit till samma cykel, skulle ju va kul o vässa lite när man ändå håller på lixom. Är de typ ebay som gäller?? Ska ev ner till tyskland snart me så de kanske finns nå bra o billigt där??

Din highflow topp är rätt bra redan från början. Portning lär inte behövas.
Börja med helsystem, modda om luftboxen.. Om du vill ha värre grejer i motorn kan du beställa från ABP-racing i tyskland. Som t.ex 105mm högkompskolv å cylinderskit, vassare kammar...

hmm ok, har ju öppnad luftburk o så redan men bara ett fp slipon. har hört att främre delen av systemet ska vara grovt nog orginal??? hmmm ABP säger du.. ska kolla påt, tack för tipset!

ingen som vet vart verkstadshandboken går att få tag på??

RoadRunner skrev:
2333241 hmm ok, har ju öppnad luftburk o så redan men bara ett fp slipon. har hört att främre delen av systemet ska vara grovt nog orginal??? hmmm ABP säger du.. ska kolla påt, tack för tipset!

Jag tror du kan köpa den på CD från Lelles. Ring Ragnar (018-156005). Han är rätt upptagen, så du får kanske ringa ett par ggr.

ABP är bra. Jag beställde delar till avgassystemet från dem. De har en del brutala kit. De kan fixa till din 625a så du får 72 PS (=hästar?) och 75 Nm i vrid. Men jag misstänker att det kostar en del...
http://www.abp-racing.de/bike/ktm625.html

RoadRunner skrev:
2332741 Fan det börjar bli dags att riva lite i motorn nu på den gamle slitvargen!

Någon som vet vart man kan få tag på en riktig verkstadshandbok till KTM 625 SMC -04??
Sen tänkte jag höra om någon vet vart man kan få tag på ett trimkit till samma cykel, skulle ju va kul o vässa lite när man ändå håller på lixom. Är de typ ebay som gäller?? Ska ev ner till tyskland snart me så de kanske finns nå bra o billigt där??
finns en tråd på motardtråden där det ligger en länk till lc4 -03. skiljer väll ändå inte så mycket

Nickeluring skrev:
2333292

ABP är bra. Jag beställde delar till avgassystemet från dem. De har en del brutala kit. De kan fixa till din 625a så du får 72 PS (=hästar?) och 75 Nm i vrid. Men jag misstänker att det kostar en del...
http://www.abp-racing.de/bike/ktm625.html

hehehe 72 hästar känns nästan lite overkill kanske... fattar dåligt me tyska men de borde ju finnas nå kit man kan dra på! kanske nå kolv o värre vevstake lr likn?? jaja får spana, tack för all hjälp alla

fan verkar ju finnas hur många trådar o tips som helst på trim till husa!! varför inte till KTM:arna???

Last edited:
RoadRunner skrev:
2333241 hmm ok, har ju öppnad luftburk o så redan men bara ett fp slipon. har hört att främre delen av systemet ska vara grovt nog orginal??? hmmm ABP säger du.. ska kolla påt, tack för tipset!

Det gör rätt stor skillnad med helsystem(iallafall Akrapovic)jämfört med originalkrök och slipon.Meningslöst att börja kasta bort pengar på trimdelar innan du har ett vettigt avgassystem.

Busaberg skrev:
2334322 Meningslöst att börja kasta bort pengar på trimdelar innan du har ett vettigt avgassystem.

Har man inte så mkt pengar så duger Rallykam+rensad dämparen en kort stund iallafall. 1500:- är billigare än 9000:-

Jag hade inte turen att få med ett av dessa presentkort på 9000:- pga någon idiothandlare i linköping!:mad:

RoadRunner skrev:
2334052 fan verkar ju finnas hur många trådar o tips som helst på trim till husa!! varför inte till KTM:arna???
Det finns det med. Frågan är bara hur stor din plånbok är och hur mycket förebyggande service du orkar med. Jag skulle kunna berätta vad alla mina projekt har kostat, men för de slantarna kan du lika gärna gå och handla en Factory Replica och försöka gatregga den.

original = lång livslängd och billigt
lagom trim = hyfsad livslängd och kostar bara 5-10 tusen
mycket trim = kort livslängd och pris allt mellan 15 tusen och 100 tusen...

Ju mer man trimmar, desto mindre kör man - mycket pga risken för ras och att man bara då vill ha kvalitetskörning för de slantarna.

TomK skrev:
2334977 Det finns det med. Frågan är bara hur stor din plånbok är och hur mycket förebyggande service du orkar med. Jag skulle kunna berätta vad alla mina projekt har kostat, men för de slantarna kan du lika gärna gå och handla en Factory Replica och försöka gatregga den.

original = lång livslängd och billigt
lagom trim = hyfsad livslängd och kostar bara 5-10 tusen
mycket trim = kort livslängd och pris allt mellan 15 tusen och 100 tusen...

Ju mer man trimmar, desto mindre kör man - mycket pga risken för ras och att man bara då vill ha kvalitetskörning för de slantarna.

Alltså det jag planerat är ju definitivt lagom trim med en budget på typ 10k får gärna kosta mindre!

men rally kammen hur mycket gör den?? ändrar det inte mest vart kraften ligger i registret lr hur är det egentligen?

kanske är bättre o sälja o skaffa husa? lr typ 525smr lr nå.. ja vet inte....

RoadRunner skrev:
2335417 Alltså det jag planerat är ju definitivt lagom trim med en budget på typ 10k får gärna kosta mindre!

men rally kammen hur mycket gör den?? ändrar det inte mest vart kraften ligger i registret lr hur är det egentligen?

kanske är bättre o sälja o skaffa husa? lr typ 525smr lr nå.. ja vet inte....

Kammen oavsett Rally eller FR så flyttar den registret det den är byggd för.

Rally= Bredare nock som gör att ventilen öppnar tidigare och stänger senare och
får mer låg & mellanregister!!

FR= Mer toppig nock som gör att du får maxeffekt först när ventilen är helt öppen, den lever mer på varvet!

Här ser du skillnaden på Rally vs Orig
FR är nog mer lik Orig fast toppigare!

Bifogat

• Rally VS orig.jpg
    Rally VS orig.jpg
    14.1 KB · Visningar: 56
ahaaa känns som om rallykammen kanske vore bäst för mig... eller... nu fick jag nåt att tänka på!! iofs kör jag mest på gata o då är de väl roligast att ha effekten på låg/mellan varven..

vart finns dom att köpa?

RoadRunner skrev:
2335953 ahaaa känns som om rallykammen kanske vore bäst för mig... eller... nu fick jag nåt att tänka på!! iofs kör jag mest på gata o då är de väl roligast att ha effekten på låg/mellan varven..

vart finns dom att köpa?

Närmaste KTM handlare men de får nog ta hem!

Artikelnr: 58536010044

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!