Verkstad skadade motorcykel vid däckbyte

Så länge de inte erkänner och förklarar situationen så lär vi bara kunna spekulera.

Jag tror de gjort en sån tabbe att de skäms för att erkänna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mail från Svedea idag. Skickade det underlag som jag postat tidigare och frågade hur de tyckte jag skulle ställa mig till situationen just nu, att jag vill att verkstadens och deras ansvarsförsäkring ska stå för reparationen.

Men det kräver ju ett erkännande, vilket de just nu inte tar på sig. Förnekar inte det helt heller dock.
f1a65604c98b3a9c4b79595dad2fcd61.jpg

Ge firman en chans att ta på sig att betala din självrisk, annars har du inget att förlora att hänga ut dem. Det borde dom rimligtvis förlora mycket mer på.
Men att lämna tillbaka en hoj till en kund i det skicket är inget annat än en skandal, så otroligt dåligt hanterat!

Ge firman en chans att ta på sig att betala din självrisk, annars har du inget att förlora att hänga ut dem. Det borde dom rimligtvis förlora mycket mer på.
Men att lämna tillbaka en hoj till en kund i det skicket är inget annat än en skandal, så otroligt dåligt hanterat!

Precis, exakt det jag ska göra.

Och gör de inte kommer jag se till att ordet sprids, för håller med, det är för jävla dåligt.

Alla kan göra fel, men att man inte erkänner när kunden har tillräckligt bevismaterial och även 4 shockalarm med klockslag från en elektronisk enhet jag har i MC, som enbart går igång när MC blir hanterad på ett ovanligt sätt, är galet och då förtjänar man bli uthängd.

Men vi får se hur de ställer sig till det där med självrisken.

Precis, exakt det jag ska göra.

Och gör de inte kommer jag se till att ordet sprids, för håller med, det är för jävla dåligt.

Alla kan göra fel, men att man inte erkänner när kunden har tillräckligt bevismaterial och även 4 shockalarm med klockslag från en elektronisk enhet jag har i MC, som enbart går igång när MC blir hanterad på ett ovanligt sätt, är galet och då förtjänar man bli uthängd.

Men vi får se hur de ställer sig till det där med självrisken.

Den där elektroniska enheten verkar intressant.
Vad är det för något?

Den där elektroniska enheten verkar intressant.
Vad är det för något?

Det är en larm enhet med notifikationer direkt till mobil för ovanligt beteende på enheten, samt GPS spårare om tjuvarna skulle sno MC.

Den loggar alla rutter MC gör, och alla larm som utlöses. Finns flera andra grejer den gör också, geo-fencing och lite annat.

Bilden nedan är de loggar från tiden verkstaden hade MC.

Man köper enheten men måste också abonnera på tjänsten.

75b17242a9562d2413d15d4958e0950a.jpg

Intressant! Frågan är hur mycket "stryk" hojen måste få innan den larmar? Lägga upp hojen på depåstöd? Vanligt ryck och slit för att få upp den på lyft osv?
Eller är det först när den ramlar?

Det är en larm enhet med notifikationer direkt till mobil för ovanligt beteende på enheten, samt GPS spårare om tjuvarna skulle sno MC.

Den loggar alla rutter MC gör, och alla larm som utlöses. Finns flera andra grejer den gör också, geo-fencing och lite annat.

Bilden nedan är de loggar från tiden verkstaden hade MC.

Man köper enheten men måste också abonnera på tjänsten.

75b17242a9562d2413d15d4958e0950a.jpg

Jag kan tänka mig att det larmar när man knackar ur/i axlarna eller lossar/drar åt, men 2 timmar för ett däckbyte är ju lite väl långt.

Jag kan tänka mig att det larmar när man knackar ur/i axlarna eller lossar/drar åt, men 2 timmar för ett däckbyte är ju lite väl långt.

Ja men det gör det nog, och det är förmodligen de två larmen som är tätt inpå varandra.

Däremot sticker det första ut, för det är ett larm och sen ett mellanrum på 45 min till nästa. Där tror jag de har tippat MC:n.

Det sista tror jag inte är något speciellt för fick SMS 5 minuter efter att hojjen är färdig för avhämtning.

Intressant! Frågan är hur mycket "stryk" hojen måste få innan den larmar? Lägga upp hojen på depåstöd? Vanligt ryck och slit för att få upp den på lyft osv?
Eller är det först när den ramlar?

Den larmar inte när den åker på depåstöd, för jag sätter själv min på sådant hemma varannan dag. Både fram och bak.

Den larmar om det är ovanlig hantering av hoj, om något försöker knäcka styrlåset och liknande, eller om den välter och diverse.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman