Verkstad - Kawasaki

Maer

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2014
Hoj
Kawasaki, Er-6
Jag har en kawasaki (er6n) och tänkte göra klart allt innan sommaren kommer så nu är det dags att serva den. Är det någon som vet någon bra verkstad i Stockholmsområdet, helst söder om Stockholm. Fått tipset om Mcskadecenter i Länna är det någon som vet om det är en bra verkstad?

Tror jag lämnade in min på MCskadecenter för ett par år sedan, och om det var det så funkade det bra.

http://www.orby-mc.se/ i Västberga

Jag har dock själv ingen personlig erfarenhet av dom, och hört lite varierande saker om deras kundbemötande, men det har jag oas gjort med de flesta verkstäder i Stockholm. Sök lite på dom här på Sporthoj.com eller besök dom så får du själv bilda dig en uppfattning, men dom ligger rätt bra till för oss där i krokarna om inte annat.

Örby har jag alltid blivit bra bemött på och de gillar er6or.

Om du kan tänka dig norr om stan så kan jag rekommendera svenska motorcykelaktiebolaget.

Tobbe är grym. Tar sig alltid tid o går igenom hela cykeln noga utan att ta extra betalt. Har alltid varit nöjd under mina två år som kund hos honom. Vill själv inte köpa annat än kawa framöver just för den service han har.

Håller med er har varit hos honom också, fått jättebra service. Det är så långt att resa dit bara, så det var därför det vore bra att ha någon söder om stan.

Hoppas inte någon ta illa upp om jag stjäl tråden lite..
Undrar om någon har erfarenhet av 100-, 600- samt 1200-milsservice till Kawasaki Ninja 300 eller tror sig veta vad respektive service kan komma att kosta. Jag köper mig nog en Z300 men de är väldigt lika prestandamässigt så antar att servicepriset inte skiljer sig avsevärt.

Nu är det inte söder om stan, inte ens Sthlm, men jag vill ändå rekommendera Jham i Uppsala.
De har servat min Kawa & det var halva priset på servicen mot för om det var en eller två firmor här i Sthlm som jag kollade. Trevliga killar.

Halva priset kan vara värt att transportera lite :)

Edit: Mc-Experten No1 är jäkligt kunniga på Kawa. Erfarna & duktiga.

Last edited:
Jag minns inte vad kostnaden var, bara att ringa å fråga. Det är ju olika pris beroende på vilken service du ska göra.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025