Verkstäder som erbjuder montering av strypsats?

Henraisse

Medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Yamaha YZF-R6 -02
Jag har precis köpt en YZF-R6 2001, men eftersom A-begränsningen håller i sig hela sommaren tänkte jag strypa den :) Dock har jag mejlat runt lite och det verkar vara torka med folk o firmor som kan strypa.. asså att utföra mekandet. Någon som har något bra tips på en verkstad eller liknande som kan göra det åt en för en rimlig peng?

Mc-service i tibro och Mc-kompaniet i väring är mina bidrag till tråden :)

Ring vilken firma som helst. Inte direkt rocket science att smälla på strypningar. En sats från mc-kompaniet kostar väl runda slängar 2 lopps. Sedan en timmas verkstad och sen reg bes på det.
Ska verkstan ta fram strypning så fick jag "offert" på 3500.- när jag var i behov av det (5 år sedan... tiden går fort...).

Så, köp sats från MC-kompaniet (finns det några andra som tar hem satser?!), knata in med den till din lokale mcpulare fixar han det lätt.

Edit: Och har du tummen något sånär placerad där den ska är det en eftermiddags jobb att montera.

Last edited:
Rekomenderar INTE ava mc. Jag ströp min gamla aprilia rs 125 där, dom satte en slangbit vid trotteln så man inte kunde gasa knappt överhuvudtaget... Då själva draget på en 2t kommer efter ett visst varv så var det riktigt JÄVLA DÅLIGT gjort. kunde gasa 1/6 mot vad man skulle kunna utan "strypningen" vilket resulterade i att jag inte kunde hålla varvet uppe alls ens på 1ans växel i vissa backar. Till och med på motorvägen vid en backe ut mot nacka/värmdö som kallas för kaffebacken mins jag att jag åkte i max 30 uppför. :gnissla

MEN. Dom kanske är bättre nu, vad vet jag. :huvet

ot. fan va skönt att avreagera sig :hihi

Edit: Jag vet inte hur dom fick den till 11kw etc då den var helt ostrypt på alla punkter man kan ha en rs 125a ostrypt. Men jag fick ett intyg av AVA-mc att den hade 11 kw och rätt antal hästkrafter, då som sagt det enda dom gjorde var att sätta en slangbit som spärr så man inte kan gasa fullt. Där efter tappade jag förtroendet för dom. :confused::confused:

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...