Verkar som den går på tre cylindrar

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Jag har en Blackbird 1100xx årsmod -00 och när det är fuktigt ute typ sent på kvällen eller när den har stått under natten ute och jag ska starta den verkar det som den går på tre cylindrar ett tag och luktar bränsle precis som det är något fel på bränsleblandningen men efter 10 minuter efter jag har varvat upp den så släpper det och den går bra igen. någon som har haft liknande fenomen typ och kan ge något tips. :confused:
 
Alla som kommer in på verkstan brukar vi byta stift och tändkablar på.
När det blir fuktigt hoppar gnistan lättare åt tokiga håll:rolleyes:
 
Jag har haft mina misstankar att det kunde vara detta men jag ville bara checka lite här på forumet innan man ger sig in garaget och plockar i sär hojen ....tack för ditt svar "Bikermice"
 
Eller så håller den på att konvertera till en Benelli trepip..;)
 
Haha... kanske blev lurad när jag köpte den det var en kamouflerad Benelli och inte en Honda :D
 
Du har nog vatten i ettans (tändstiftshål) för det är ettans cylinder som inte tänder va?.
Dunstar bort när motorn blir varm.
 
Ja det verkar så för när motorn blir varm så släpper det och hojen går fint men som sades innan så är det nog lika bra att byta tändstift kablar och se om det blir bättre till att börja med så det inte blir konstiga överslag pga av detta.
 
Sorry Bikermice...att jag inte har svarat på din fråga på nästan ett år:)

ja och nej på din fråga den går inte på tre cylindrar längre efter jag har bytt stift, tändkablar samt luftfilter men jag har fortfarande nåt jäkla knas under 3000 varv går den inte rent känns som den inte får tillräckligt med bränsle på något sätt och rycker och har sig men så fort jag kommer till 3000 varv så släpper allt och hojen går bra och detta fenomen uppkommer oavsett vilken växel jag kör på.

frågade verkstaden men dom sa bara att prova med STP Cleaner i fall någon spridare var igensatt och det fungerade inte heller....puust behöver tips!!
 
Tändstift 2 samt 3 är sotiga medans dom andra tändstiften är okej misstänkte spolen så jag mätte primära samt sekundära lindningen men resistans värderna var som dom skulle vara. Kan spolen vara kaputt fast det inte visar sig för än jag belastar den och kör :confused:
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top