Ventilspel zx9r -00

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Hjälp ang ventilspelet zx9r -00

Tjena, var och mätte upp ventilspelet på hojjen idag iom att det är stora servicen på den (2400milars) och upptäckte till min förvåning att ena ventilen på avgassidans 1:a cylinder så var det bara 0.12 spel och minsta som Haynes säger ska vara är 0.22 så man blir ju lite orolig att det var så pass mycket, dock så hann jag inte mäta upp alla ventilerna idag men på dom andra 3st på avgasidan så var det 0.17 och på dom 4st på insugs så var det 0.12 och minsta ska vara 0.15 så det var ju mera acceptabelt så att säga. Men vad säger ni ska man börja oroa sig ? vad kan det ha fått för följder när det var så pass lite på just den ventlien ? eller oroar jag mig i onödan ? ös på med info

Last edited:
Går den bra är det bara att justera till rätt ventilspel. Inga problem. De ventiler som är innanför intervallet låter du vara.

Försöker du lämna tillbaka den med det som argument skrattar de nog åt dig...

Går den bra är det bara att justera till rätt ventilspel. Inga problem. De ventiler som är innanför intervallet låter du vara.

Försöker du lämna tillbaka den med det som argument skrattar de nog åt dig...

alright, är inte direkt professor inom området, men man blir lite orolig när det var så pass litet spel att om det kan vara ett tecken på att ventilen/sätet eller motorn kan ha tagit skada av det och i sin tur blir en dyr kostnad att laga.
Att jag skulle få justera spelet räknade jag med innan.

Last edited:
Är ingen större fara enligt mig, du hade kunnat vara orolig om det var avsevärt mycket större än vad det ska vara eller om det var 0 eller minus...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år