Strul2då
Ny medlem
Tja, är det nån som har koll på vilket ventilspel det bör vara på husqvarna 410
Mätte upp det till 0,2mm tack på förhand

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Strul2då skrev:2559481Tja, är det nån som har koll på vilket ventilspel det bör vara på husqvarna 410Mätte upp det till 0,2mm tack på förhand
Nexor skrev:2559599Beroende på årsmodell såklart, men på den som har samma topp som min, dvs kring 99 och uppåt är det 0.05 både på avgas och insug! Tajt med andra ord![]()
Nexor skrev:2560266Onlinemanualen till TE610E och SM610S, årsm 2004 fast står exakt samma från 1999 ungefär.
Barrett skrev:2560365Inte samma motor som 570'n. 410:an & 570'n bygger väl dock på samma motor? Inte sagt att toppen skiljer sig mellan modellerna. Men, där står ju 0,30 i ventilspel. Med vipparmar kan aldrig 0,05 vara rätt utifrån vad jag hunnit lära mig. Vad har du fått det ifrån?
PåVeN skrev:2564768Är det motorn med endast kick så ska ventilspelet vara 0.10mm på insug och 0.15mm på utblås.
Men är det motorn med el-start ska det mycket riktigt vara 0.05mm på både insug och utblås.
Nexor skrev:2560402men tackar VÄLDIGT mkt för din upplysning Barrett, vad skulle man ta sig till utan en sida som denna och folk som dig?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |