Ventilslammer

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Tjenare!
Tröttnade på gamla GPX:en igår och köpte mig en ZX-9R -00...
Den har gått 1250 mil och 1200 milaservicen är gjord och jag tycker att det är ett rätt högt ventilljud... Brukar det vara det på ZX-9R eller?!?
Jag vet inte om det är jag som är kinkig men jag tycker att det är lite irriterande...

Tror inte det är nån fara iaf, tycker min har tickat så sen den var ny. Kawa är ganska kända för att ticka.

Last edited:
Knorten skrev:
Tror inte det är nån fara iaf, tycker min har tickat så sen den var ny. Kawa är ganska kända för att ticka.
OKI...
Det kanske ska vara så då... :)
Tycker att det borde tystna lite när motorn blir varm men det är samma ljud hela tiden...
Iofs hör man inte ventilljudet när man öronpropparna i och det har man ju för det mesta så.. :)
Annars är jag nöjd, den går ju så inihelvete jämfört med det gamla öket jag hade, det är som att lära sig köra igen...
Man måste ju vara lite känlsigare i högerhanden nu... :)

Den powerwheelar ju på tvåan i 140 när man ligger över tanken, min gamla gjorde inte ens det på ettan...

Last edited:
MIn Zx 6'a tickar endel från ventilerna, och går lite ojamt på tomgång men jag ska snart justera ventiler, synkning. Jag fick beskjed på Ninja sidan om at en kawa ska skramla lite. Men vad vet jag?.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...