Ventilslammer

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Kanske jag som är paranoid efter att ägt en KTM men iaf...
När hojen stått en längre tid, tex över natten så tycker jag ventilerna låter ganska mycket när man startar, men det försvinner efter ca 10sek. Är detta normalt? eller är det något som sjunger på sista versen?

Hojen har låtit så sen jag köpte den...
Kan tillägga att den går som den ska, och den blir som sagt tyst efter ca 10sek.

/Micke
 
Rammstein skrev:
Kanske jag som är paranoid efter att ägt en KTM men iaf...
När hojen stått en längre tid, tex över natten så tycker jag ventilerna låter ganska mycket när man startar, men det försvinner efter ca 10sek. Är detta normalt? eller är det något som sjunger på sista versen?

Hojen har låtit så sen jag köpte den...
Kan tillägga att den går som den ska, och den blir som sagt tyst efter ca 10sek.

/Micke

Min blir tyst efter 20 sekunder. Den har nyligen vart inne på ventilkoll, det låter mer efter den. Men helt tyst när den är helt genomvarm.

EDIT : Det är när hojjen är varm den ska vara som den ska... När den är kall så är det skit samma.... eller? // EDIT
 
Last edited:
Rammstein skrev:
Kanske jag som är paranoid efter att ägt en KTM men iaf...
När hojen stått en längre tid, tex över natten så tycker jag ventilerna låter ganska mycket när man startar, men det försvinner efter ca 10sek. Är detta normalt? eller är det något som sjunger på sista versen?

Hojen har låtit så sen jag köpte den...
Kan tillägga att den går som den ska, och den blir som sagt tyst efter ca 10sek.

/Micke
Har ägt två sukka twinnar, då får man leva med lite skrammel :)
Tror att det är samma med deras radfyror :)
Alla sukkorna skramlar mer eller mindre, men motorerna håller länge & tål mycket stryk.
Min gissning är att den skramlar tills att oljan kommer runt i motorn.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top