willy
Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Hej!
Jag har kört min mille i ca 50 mil (har gått 1500mil totalt men jag tivlar numer på det). Har inne hojen på ventil justering då när jag mätte så var det lite tight på någon ventil. Nu när jag hört runt så säger folk att det är MYCKET ovanligt att ventilerna ändrar sig på dessa och att det kan vara ventilsäten som är dåliga. Jag har dålig koll på 4takt, annars hade jag med gäldje gjort detta själv.
Är det någon som kan ge en pedagogisk förklaring (gärna med bild) vad ventilsätena är och var de sitter? Om man nu ska göra vid dessa, vad kan en sådan operation kosta? Är det något mer man ska kolla när den ändå är nerskruvad? Kan det vara något annat som gör att ventilspelet blir för tight?
När den ändå är nere, kan man bedömma något sånär hur långt den har gått?
Det var den mc-sesongen det känns det som i nuläget.
Jag känner mig fruktanvärt lurad på denna affären.
Jag har kört min mille i ca 50 mil (har gått 1500mil totalt men jag tivlar numer på det). Har inne hojen på ventil justering då när jag mätte så var det lite tight på någon ventil. Nu när jag hört runt så säger folk att det är MYCKET ovanligt att ventilerna ändrar sig på dessa och att det kan vara ventilsäten som är dåliga. Jag har dålig koll på 4takt, annars hade jag med gäldje gjort detta själv.
Är det någon som kan ge en pedagogisk förklaring (gärna med bild) vad ventilsätena är och var de sitter? Om man nu ska göra vid dessa, vad kan en sådan operation kosta? Är det något mer man ska kolla när den ändå är nerskruvad? Kan det vara något annat som gör att ventilspelet blir för tight?
När den ändå är nere, kan man bedömma något sånär hur långt den har gått?
Det var den mc-sesongen det känns det som i nuläget.
Jag känner mig fruktanvärt lurad på denna affären.