Ozzi
Guest
Normalt sett går hojen dåligt men inget går sönder, men se till att gör rätt istället![]()
I bästa fall ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Normalt sett går hojen dåligt men inget går sönder, men se till att gör rätt istället![]()
Oj, låter bekant det där från igår kväll. Jäklarna vad man får montera och demontera
om man inte får det rätt på första försöket...![]()
Till trådskaparen, Lycka till![]()
Vad kostar en ventiljustering om man lämnar in på firma?
Vad kostar en ventiljustering om man lämnar in på firma?
Bravo, nu är hälften rätt!![]()
Ledsen att jag är jobbig, menar inget illa egentligen... Tyckte bara att det var ett så oerhört bra exempel på hur särskriven en mening kan vara...Sen att du korrigerade hälften var också ganska roligt
![]()
Är du drågad? förstår inte vad du menar.
när man skriver snabbt kan det bli så i bland, är inte så noggrann av mej.
skriv någon info i stället för massa klagande
Kamikaze kid
Tack för all info
Hur ofta behöver man justera ventilspelet?
Inte enligt serviceintervall, utan när man plockat ner motorn och mäter...hur ofta är ventilspelet fel och man behöver justera (på en nyare sporthoj)?
Knappast därifrån dina oljud kommer ifrån.
Att spelen minskar beror på att ventilen sliter ner sig, inget att oroa sig för i ditt fall, det var ju så lite.
ok eftersom ventilspelet ligger så nära gränsen får jag väl säga att felet förmodligen inte ligger där men hur är det med kamkedjan då?
kamkedjesträckarn har ca en halv cm kvar att gå men tycker kedjan borde gå i en rak linje upp ,tycker den gå först in sedan ut igen, precis som om den är för mycket spänd pgr av kedjan sträckt sej över gränsen, vad tro ni, ser det normalt ut
Snor tråden med en liten snabb fråga. Har lite för dålig upplösning på bladmåttet märkte jag. Får skaffa ett bättre. Tills dess: Typ alla ventiler på min CBR900RR tycks vara max 0,02-0,03mm för tight. Måste det åtgärdas eller klarar man sig en säsong till?
Snor tråden med en liten snabb fråga. Har lite för dålig upplösning på bladmåttet märkte jag. Får skaffa ett bättre. Tills dess: Typ alla ventiler på min CBR900RR tycks vara max 0,02-0,03mm för tight. Måste det åtgärdas eller klarar man sig en säsong till?
Ökar du värmen i garaget 3-4 grader så blir säkert spelet bra.
Kan faktiskt ha betydelse!
Är du säker på att bladmåttet är helt perfekt?
Mats
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |