Ventiljustering zx9r-95

Snigeln_GBG

Gasa te de rasar
Gick med
2 May 2005
Ort
GBG
Hoj
MT-10 SP 2017
Tjenare

Har tänkt justera lite ventiler, men har blitt avrådd bara för att de enligt polaren skulle vara genomjävligt att göra.
E de nått som gemene man klarar som inte har tummen mitt i näven eller e de bäst att lämna in till verkstan?

Tacksam för all hjälp man kan få :Bugar

//walle
 
köp en mekbok till hojen så löser du det...
 
varvstopp skrev:
Har redan beställt en :tummenupp

Då e de alltså inte så svårt då.
Tackar :tummenupp


nä det su ska göra är att plocka bort tank o lite plast.
sen av med ventilkåpan, se till att motorn står i ett visst läge sen mäta spelet mellan ventiler och kammar på ½ av ventilerna. sedan drar du runt den ett varv o kollar resten.
det löser du! gör bara som det står i boken och stressa inte.
 
ozto skrev:
nä det su ska göra är att plocka bort tank o lite plast.
sen av med ventilkåpan, se till att motorn står i ett visst läge sen mäta spelet mellan ventiler och kammar på ½ av ventilerna. sedan drar du runt den ett varv o kollar resten.
det löser du! gör bara som det står i boken och stressa inte.

De ja e mest orolig för e shimsen.
Vet du om de finns nåra satser me shims att köpa, eller e de lösvara :confused:
Står dom rätt behövs ju inte de, men bäst att va förberedd
 
Pegasus skrev:
Har du riktigt tur kan du byta in de du inte behöver och kan köpa beg till billigare peng. (Det är iaf värt att kolla upp)
Mvh
Peter

Jo fan de e de... ska ju inte betala mer än nödvändigt :lol

//walle
 
Shimsen kostar 80 spänn på Johans MC i Göteborg. Man kanske kan byta in sina gamla och på så sätt komma undan billigare, men det är jag inte säker på. Att kolla spelen är inte så svårt. Lite värre är det om man behöver byta några shims, men har man lite mekvana fixar man det också. Det viktiga är ju att man får på kamaxlarna och kamkedjan rätt när man sätter ihop det, fär annars kan det bli DYRT. :gnissla
 
PacMan skrev:
Shimsen kostar 80 spänn på Johans MC i Göteborg. Man kanske kan byta in sina gamla och på så sätt komma undan billigare, men det är jag inte säker på. Att kolla spelen är inte så svårt. Lite värre är det om man behöver byta några shims, men har man lite mekvana fixar man det också. Det viktiga är ju att man får på kamaxlarna och kamkedjan rätt när man sätter ihop det, fär annars kan det bli DYRT. :gnissla


På den modellen behöver man inte ta bort kammarna utan man för bara vipparmen åt sidan dvs det är mycket enklare och byta shims.
 
Gixxer Rolle skrev:
På den modellen behöver man inte ta bort kammarna utan man för bara vipparmen åt sidan dvs det är mycket enklare och byta shims.

Gött :tummenupp
För en gång skull har man den modellen som e lite enklare..

Om mina öron hörde rätt så åker ja nog på att byta kamkedje spännare eller kedja.. Har man lite attt göra i vinter :yoparty
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top