Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PacMan skrev:I Haynes-boken till min hoj stod det att man skulle komplettera med nån packningssmet på ventilkåpspackningen. "Det behövs nog inte", tänkte jag, men det gjorde det faktiskt.
Jag fick plocka isär det hela igen och använde sen nåt som hette kort och gott "Gasket", från Plastic Padding (som väl hänger ihop med varumärket Loctite också tror jag..)
Dr.Bike skrev:Lyssna på Chii.
Normalt är det en "evighetspackning"
Men som allt gummi blir den hårdare med tiden samt krymper en aning = KAN bli lite svår att få tät.
SÅ var varsam vid demonteringen, den är dyr. Använd mejsel/morakniv så du får loss den innan du har av den.
Vid montering KAN ev lite icke härdande packningssmet användas, men det är inte alls säkert att det behövs. Är inte packningen otät nu, föreslår jag att du testar utan.
Kommentar: Loctite är inte EN produkt. Det är ett varumärke, och att bara säga att man ska ha Loctite på är som att säga att "jag ska hälla en petroleumprodukt i motorn".
Loctite gör ALLT från hårdaste lim, gänglåsning till just flänstätning.
Chii skrev:jag har lite nojja för sånna produkter om man skulle lyckas drälla lite ner i ventilkåpan och täppa till oljekanal någon stans o motorn
elwe skrev:Jag brukar limma packningen på locket/kåpan så den sitter bra där. På motstående sidan av packningen tar man vaselin eller liknande så lossnar den där, du får alltid bort den hel och vet var du har den vid demontaget.
PS. Limma med något gummiliknande packningscement. Om du använder "VW-klister" så blir det som en harts när det härdat och skulle du behöva byta packningen någon gång så sitter den så jäkligt att det är lätt att skada locket/kåpan när man tar bort packningsresterna
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |