Ventiljustering på VFR 800.(Ej VTEC versionen).

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ang tidigare tråd : http://www.sporthoj.com/forum/showt...a-ovanliga-fel-p%E5-en-Blackbird-1100-VFR-800 så lutar det för stunden åt VFR hållet men är frågande till vid vilka miltal de större ventiljusteringarna ska vara utförda.Någon som vet !?.

Är ju lite bortskämd med hydrauliska lyftare för stunden på Sevenfiftyn så jag vill gärna hålla koll på dessa miltal vid inköp så att jag slipper hamna på verkstad omgående.Har inte tummen mitt i handen och van vid motorer så det kanske inte är helt omöjligt att göra arbetet själv på dessa V4 motorer om nu någon redan provat.Tacksam för råd som sagt var. :smasha :crash

Frågan är ställd beroende på att somliga gör det självare med t ex oljebyten aldrig fått någon stämpel i serviceboken på dessa moment.
 
Last edited:
Annars fick jag ett svar via en mc mekaniker som jag ringde och terrade (lol) att normalt justerades ventilerna vid 2400, 4800, 7200 osv på en VFR 800.Mycket riktigt är det också som du skriver att det hela är en bedömning som även kan senareläggas beroende på slitage.Men normalt sett är det föregående siffror som "brukar" gälla.

VFR 800 med kuggdrev iställer för kamkedja som VTEC versionen har verkar för övrigt ha samma justeringsintervaller.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top