Ventiljustering på Ducati.

  • Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Tjena, tänkte bara höra om vad det går på hos en verkstad, 2 ventilare är det som det handlar om.

Är det för dyrt får man väl lära sig desmodromiska ventiler också. :gnissla
 
http://www.biscaya.com/service.htm

1000-mila 750/900SSie*

Benämning Antal Enh pris: % Summa:
ARB.2vent-91on,1000-MILA 1 st 2750.00 2750.00
GRUNDJUST.INSPRUT.SYSTEM 1 st 550.00 550.00
TILLÄGG EXTRA CHIMSN.STÄ 1 st 220.00 220.00
TILLÄGG EXTRA CHIMSN ÖPP 1 st 90.00 90.00
BEL RAY SYNTET 10W/50 FL 3.40 LIT 164.00 557.60
BEL RAY,RACING,MOLBUAMIN 0 Lit 110.00 0.00
OILFILTER SS/M/ST/916/PA 1 st 86.20 86.20
CANDELA NGK DCPR8E TERM. 2 st 45.00 90.00
BENSINFILTER 748/996/SSi 1 st 200.00 200.00
LUFTFILTER,888/SS/ST4Smm 1 st 133.80 133.80


ATT BETALA
4678.00
 
KGK skrev:
2411061 http://www.biscaya.com/service.htm

1000-mila 750/900SSie*

Benämning Antal Enh pris: % Summa:
ARB.2vent-91on,1000-MILA 1 st 2750.00 2750.00
GRUNDJUST.INSPRUT.SYSTEM 1 st 550.00 550.00
TILLÄGG EXTRA CHIMSN.STÄ 1 st 220.00 220.00
TILLÄGG EXTRA CHIMSN ÖPP 1 st 90.00 90.00
BEL RAY SYNTET 10W/50 FL 3.40 LIT 164.00 557.60
BEL RAY,RACING,MOLBUAMIN 0 Lit 110.00 0.00
OILFILTER SS/M/ST/916/PA 1 st 86.20 86.20
CANDELA NGK DCPR8E TERM. 2 st 45.00 90.00
BENSINFILTER 748/996/SSi 1 st 200.00 200.00
LUFTFILTER,888/SS/ST4Smm 1 st 133.80 133.80


ATT BETALA
4678.00

2 intressanta punkter där; skinnad på oljan och sen kan man undra vad de ska fippla med insprutningen för?
 
Typ 3000 spänn alltså, vad dyrt det blev helt plötsligt, känns som jag tänker lära mig ventilerna och göra det själv och bara köpa shims till den. :tomten
 
Solid snake skrev:
2411077 Typ 3000 spänn alltså, vad dyrt det blev helt plötsligt, känns som jag tänker lära mig ventilerna och göra det själv och bara köpa shims till den. :tomten

Gnäll nu inte över servicekostnaderna:tungan Sånt slipper man när man kör japanare...går aldrig sönder.
 
Solid snake skrev:
2411162 Och hur hjälpte det mig?

Ah, var det det du ville ha, ha ha. Bara till att lämna in o vara glad:tummenupp Drabbar ingen fattig. Det gjorde inte jag och ack så fel det gick för mig o min hoj.
 
vad kostar en 800-1000 mila på en japs?

så man vet skillnaden ifall man får för sig att tänka på en ducce....
 
xyx skrev:
2411069 2 intressanta punkter där; skinnad på oljan och sen kan man undra vad de ska fippla med insprutningen för?

Är synkning av trottlehus och inställning av TPS på insprutningen, kanske överdrivet att göra var 1000 mil, men det behövs i bland i alla fall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top