Jo jag har sett markeringarna, men läst att vissa missar ett kugg för att dom lägger kamaxeln till synes efter dessa markeringarna men gör fel på några få grader. Tänkte att ett streck färg/tipex på kedjan och drevet skulle göra det fullständigt omöjligt att få den fel.
Bäst om man gör både och kanske?
Att kedjan flyttar sig på veven låter inte kul, hur kan jag undvika det?
Du behöver inte krångla med att märka upp kedjan och sånt, de markeringar som finns där duger gott.
Men först, kolla upp att du har en kamm som går direkt på ventilen och att shimset sitter under "koppen" på gamla kawa så sitter det en fan ska man kalla det, "tryckare" som man kunde trycka åt sidan och byta shims. Så bara kolla detta först så du inte gör jobb i onödan.
Men annars i stora drag:
- Lossa så du kommer åt veven, dra veven så den står i ÖD oftast en T-markering. Ettans nockar ska pekat utåt uppåt.
- Jag brukar gänga ur stiften men låta dem ligga kvar så inget gött trillar ner i syltan.
- Ventilkåpa av, kolla markeringar på dreven, fota med kameran.
- Mät upp ventilerna
- Slacka kedjan genom att ta bort sträckaren.
- Ta bort överfallen till kammarna se till att de följer med upp jämnt och fint, lossa lite åt gången på skruvarna. Kammdreven behöver man aldrig ta loss.
- Häng upp kedjan på en gammal cykeleker eller ståltråd så den inte trillar ner.
- byt shims
- sätt tillbaka kammar, överfall.
- Lätt dit kedjan och tryck med fingret in där sträckaren normalt sitter och höfta så allting ser rätt ut.
- Sätt tillbaka sträckaren
- Dra runt och dubbelkolla markeringen
- Mät ventilerna igen, notera om det är några "tveksamma"
- Dra runt motorn, dubbelkolla markeringen igen
- Mät de tveksamma igen, ev shimsa om annars kolla markeringarna igen
- Ventilkåpa på
- Sparka igång skiten
Ett förträffligt verkyg är en magnetpenna, bra för att få upp shimsen eller om man tappar ner shimsen någonstans.
- Peace
Kolla denna howton:
http://www.calamarichris.com/zx9r/valveadj1.htm 
Killen toppsar ju för fan ventilkåpan!