Ventiljustering Hyosung GT650

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Är det någon här som utfört en ventilljustering på en Hyousung 650 som vet om det är samma typ av shims som susuki/kawasaki mm?

Har inte mätt ännu, förhoppningsvis behövs det inte ljusteras något.

Rekommenderar att du går in på korider.com och skriver där. Här har det mest varit spydigheter som ovanstående så fort Hyosung kommer upp. Vilken årsmodell har du förresten?

ps har ingen Hyosung själv, tyvärr (tycker de är snygga för att vara så billiga, samt att 09+ ska det inte vara några problem med)

Last edited by a moderator:
Rekommenderar att du går in på korider.com och skriver där. Här har det mest varit spydigheter som ovanstående så fort Hyosung kommer upp. Vilken årsmodell har du förresten?

ps har ingen Hyosung själv, tyvärr (tycker de är snygga för att vara så billiga, samt att 09+ ska det inte vara några problem med)

Tack för tipset, har varit inne där och läst och som jag fattar det så är det samma shims som till suzuki och då finns det att köpa hos loka mc-verkstaden.

Rensade i tråden. Det ska naturligtvis inte vara något spam och spydigheter (om tex trådstartarens hojmodell) när man ställer frågor i Teknikforumet. Till nya medlemmar rekommenderar jag att läsa reglerna för Teknikforumet, de står längst upp. (Samma regler gäller för övrigt även för Racingforumet).
Det här ska vara en oas för oss som vill diskutera teknik.
För den som vill söka i Teknikforumet ska man med andra ord även slippa sitta och scrolla sida upp och sida ned med OT-spam, typ popnittråden. Det är liksom inte kul.

/J

Tack för tipset, har varit inne där och läst och som jag fattar det så är det samma shims som till suzuki och då finns det att köpa hos loka mc-verkstaden.

Mycket stor chans att det är samma, då de är väldigt lika (iaf motormässigt) SV 650 och Hyosung. Återkom gärna i tråden hur det gick om du nu testar.

Mycket stor chans att det är samma, då de är väldigt lika (iaf motormässigt) SV 650 och Hyosung. Återkom gärna i tråden hur det gick om du nu testar.

Nu har jag kollat ventilera och två st insugsventiler behövde justeras och det var samma shims som till dom japanska cyklarna så det fanns att köpa på närmaste mc-verkstad.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!