Boppersson
Ny medlem
Hejhej!
Dags för min första ventilcheck på min CBR600 95-a och undrar om någon vet vad som behöver göras och inte göras.. har rep.handboken för hojen, men den är lite klurig att tyda med bilder och sånt. En stor fråga är om "kedjespännare" eller vad den nu heter, behöver lossas och så fall även bytas ?
Ventilkåpan är bortlyft och då är det något som ser ut som "kåpor" som ligger över kamaxlarna.. ska dom också bort?
Att motorn ska stå i rätt läge de fattar jag hur de funkar men allmänna tips o trix är önskvärda!
Har annars bara servat crossar o gokartar för nöjesfält som jag har kommit kontakt med ventiljusteringar, på dom sitter det lite smidigare och är inte lika trångt.
tacksam för all hjälp som kan komma!
Dags för min första ventilcheck på min CBR600 95-a och undrar om någon vet vad som behöver göras och inte göras.. har rep.handboken för hojen, men den är lite klurig att tyda med bilder och sånt. En stor fråga är om "kedjespännare" eller vad den nu heter, behöver lossas och så fall även bytas ?

Ventilkåpan är bortlyft och då är det något som ser ut som "kåpor" som ligger över kamaxlarna.. ska dom också bort?

Att motorn ska stå i rätt läge de fattar jag hur de funkar men allmänna tips o trix är önskvärda!
Har annars bara servat crossar o gokartar för nöjesfält som jag har kommit kontakt med ventiljusteringar, på dom sitter det lite smidigare och är inte lika trångt.
tacksam för all hjälp som kan komma!
