ventiljustering gixxer 01

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
Nån som vet hur det går till att justera ventilerna på en gixxer 01?
det jag vill veta är spelet och vevaxelns position och kammaxelns vid justering och vart man ser vevaxelns "nolla".
gärna bilder!!!

bellmobile skrev:
Nån som vet hur det går till att justera ventilerna på en gixxer 01?
det jag vill veta är spelet och vevaxelns position och kammaxelns vid justering och vart man ser vevaxelns "nolla".
gärna bilder!!!

Jag har justerat ventilerna på min gsxr 1000. Nollan på vevaxeln ser du genom att det är ett streck på vevaxeln och ett streck på packboxen ovanför och de ska stå mitt för varann. Jag har en komplett mek-handbok på cdskiva till en sån hoj. Problemet är att jag kommer inte åt varken den eller min dator på en vecka framöver men vill du så kan jag fixa det då. Spelet på insug ska vara 0,10-0,20 mm och utblås 0,20-0,30 vill jag minnas och det är när motorn är kall. Jag får höra av mig om en vecka!

MangeH skrev:
Jag har justerat ventilerna på min gsxr 1000. Nollan på vevaxeln ser du genom att det är ett streck på vevaxeln och ett streck på packboxen ovanför och de ska stå mitt för varann. Jag har en komplett mek-handbok på cdskiva till en sån hoj. Problemet är att jag kommer inte åt varken den eller min dator på en vecka framöver men vill du så kan jag fixa det då. Spelet på insug ska vara 0,10-0,20 mm och utblås 0,20-0,30 vill jag minnas och det är när motorn är kall. Jag får höra av mig om en vecka!
Jag är med intresserad av mekboken.
Hör av dig så kanske vi kan ordna det på nått sätt.

MangeH skrev:
Ja det låter jätte bra det! hör av dig du när du när du kan!!!!

bellmobile skrev:
Ja det låter jätte bra det! hör av dig du när du när du kan!!!!

Jag hör av mig nästa vecka. Har inget internet på min dator hemma för tillfället och jag jobbar inte förrän måndag. Tar med mig disketten till jobbet så får jag skicka bilderna på något sätt. Höres!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år