Ventiljustering ett måste?

Jag vill inte vara negativ men med tanke på vilka meckarkunskaper du uppvisat änsålänge i tråden så kan jag inte rekommendera dig att göra det själv första gången. Risken att du fuckar upp något under servicen är större än risken att en ventil står så fel att den skadas....

Det är inget fel i att vara nybörjare men kan du inte följa en servicemanual och aldrig har handhaft ett bladmått så är detta inte något för dej. Även mer erfarna meckare gör fel ofta när det kommer till ventilspel så lämna in eller skaffa fram en kompis med erfarenhet....

Jag förstår att jag inte gett intrycket av att ha mekat så mycket, men jag har faktiskt gjort lite innan, bytt avgassystem och bromsklossar bla. Min far ska desutom närvara och han har skruvat en del på gamla bilar och gjort flera ventiljusteringar på dessa fast aldrig på en mc dock.

Tacksam för tipsen men jag tror faktiskt att detta ska gå bra, får vara extra försiktig:)
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top