Jag köpte hojen förra hösten och allt var då tiptop. Nu så har jag kört en lång hård säsong utan att kolla ventilspel och det kanske borde varit gjort vid det här laget.
Jag har alltså kört:
7-8 träningar á 2h
7 tävlingar á 2,5h
2 ERF 6+4h
Totalt alltså 40-45 HÅRDA timmar vilket med ett snitt på 120 ger ca 500mil på 4 eller 5 oljebyten
Mina frågor är:
-Är risken stor att jag sitter i skiten?!? Skulle det här varit gjort för länge sen och jag löper stor risk att sitta med skador i grejeorna?
- Kan jag följa min ursprungliga plan dvs köra 10 timmar ERF till plus ett race på total 2 timmars körtid och sen lyfta toppen för helrenovering i vinter?? (tänkte skicka iväg den och få kollat säten, ventiler och ventilspel.)
- Vad ska spelet vara?!?
-kommer jag åt at mäta spelet utan att lyfta motorn ur ramen?
Jag har alltså kört:
7-8 träningar á 2h
7 tävlingar á 2,5h
2 ERF 6+4h
Totalt alltså 40-45 HÅRDA timmar vilket med ett snitt på 120 ger ca 500mil på 4 eller 5 oljebyten
Mina frågor är:
-Är risken stor att jag sitter i skiten?!? Skulle det här varit gjort för länge sen och jag löper stor risk att sitta med skador i grejeorna?
- Kan jag följa min ursprungliga plan dvs köra 10 timmar ERF till plus ett race på total 2 timmars körtid och sen lyfta toppen för helrenovering i vinter?? (tänkte skicka iväg den och få kollat säten, ventiler och ventilspel.)
- Vad ska spelet vara?!?
-kommer jag åt at mäta spelet utan att lyfta motorn ur ramen?