Ventiljustering 660-04 = tank av?

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
måste tanken demonteras på 660 för att möjliggöra ventiljustering? har aldrig gjort det på hojen men det börjar bli dags och min mekkunnige kompis trodde att man måste ta bort tanken och möjligtvis ngt mer för att komma åt. har hört att det skall vara så lätt och gå fort av många här så jag undrar om han har fått det om bakfoten? Ngn med koll som kan svara eller tippsa om ngn bra tråd/sida som förklarar hur det går till? Tack tack! Ses förhoppningsvis på vägarna snart:yoparty ps har googlat men inte hittat ngt svar och så hittar jag inte längre sökfunktionen här på sh..
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Tanken måste av ja. men det är pissenkelt på de hojjarna. skruva bort sadeln och kylarvingarna sen kanske de är någon bult i bakkant av tanken. glöm inte soppaslangen :) när du lyft tanken ser du lätt var du öppnar för justering :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det går att göra med tanken kvar men det är lite som att tapetsera tamburen utifrån genom brevlådan.
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
tack för alla svar! den där länken var riktigt bra. kan ju förtydliga att det inte är jag som ställer frågan som skall göra jobbet utan min kompis. åtminstone första gången.. tack för snabb respons!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
tack för alla svar! den där länken var riktigt bra. kan ju förtydliga att det inte är jag som ställer frågan som skall göra jobbet utan min kompis. åtminstone första gången.. tack för snabb respons!

I så fall föreslår jag att du låter någon annan kompis göra jobbet. Jag skulle i alla fall knappt ens låta honom pumpa mina däck om han ställer såna frågor.
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
haha, ja men jag tror vi missförstår varandra lite här. Min kompis som skall göra det sa att han kan inte göra på (vad han visste och såg) ngt annat sätt än att ta av tanken för att komma åt ventilerna. Men Jag som är helt oinsatt i motorer och mekning sa att jag trodde inte att man skulle behöva det eftersom jag hade läst och hört överallt hur fort och smidigt det går att ställa ventilerna. så för att inte krångla till det mer än nödvändigt så tänkte jag kolla med er här som kan om han hade rätt. Vilket han också hade. det e alltså jag som ställde den dumma frågan och han som skall göra jobbet, om han har tid och ork förstås:crash
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top