Ventilfjädrar GSXR600 -06

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Hallö! Jag upptäckte att jag hade en trasig ventilfjäder och har börjat leta efter nya. Jag har hittat här http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm men vet inte vad det är för kvalitet. Sen lurar man ju på om man ska uppgradera till hårdare fjädrar när man ändå håller på, fast det verkar ju DYRT!

Nån med idéer på var man får tag på fjädrar och om det är värt att investera i "bättre" än orginal?

Hojen är för övrigt orginal i motorn.

Ok, det låter ju vettigt. Orginalgrejerna är ju designade för att räcka till :)

Shimsa om fjädrarna istället med en bricka om du vill varva mer, men då får du gärna ha vässat motorn innan annars är det bara onödigt.

Köp originalfjäder.

Ok, standardfjädrar får det bli, men var får man tag på det till en vettig peng? Finns det i Sverige eller är det beställning from over där som gäller?

Ok, standardfjädrar får det bli, men var får man tag på det till en vettig peng? Finns det i Sverige eller är det beställning from over där som gäller?

Förmodar att det är nr:7 på bilden.En schysst sida från over there.
Även om man inte beställer därifrån så får man ju art.nr man kan använda här hemma när man beställer org.delar.Gjort så fler ggr själv och då vet man ju att det är rätt del man beställer.:tummenupp
Kanske ska lägga med länken med.. :rolleyes:
http://www.motosport.com/motorcycle...R600/?modelyearid=1496&typeid=3&groupId=76712

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard