Har precis fått klat min FE 650-04 idag efter att jag klyvt motorn för byte av diverse lager mm. Hann åka 1,5 mil innan jag märkte att den inte gick på tomgången. Körde hem den på släp och rev av ventilkåpan och såg att en av ventilfjädrarna gått av. ( Till avgassidan) Provtryckte med 2kg luft i tändstifthålet och ventilen verkar täta som den ska så den verkar ha klarat sig. Ska kolla kolven med ett endoskop imon men det verkar som att den inte tagit i ventilen iaf.
Nu till frågan: Kan jag byta ventilfjädrar utan att riva av toppen? Borde väl gå att trycka luft i tänstifthålet. Hur mycket tryck vågar man skruva på isf?
Om jag måste riva av toppen, Går det att få bort kamkedjan utan att nita upp den?
Nu till frågan: Kan jag byta ventilfjädrar utan att riva av toppen? Borde väl gå att trycka luft i tänstifthålet. Hur mycket tryck vågar man skruva på isf?
Om jag måste riva av toppen, Går det att få bort kamkedjan utan att nita upp den?
Man misstänker att fabrikanterna vill sälja reservdelar för nog fan kan dom sätta i ventiler och fjädrar som håller hur bra som hellst och har samma vikt