Ventilexperter, se hit!

Satan va fint, jag behöver inte ta ur kammarna! Nr:18 hade rätt.

Nu är ju det bara det att jag har letat över hela stan efter ett bladmått som mäter finare spel än 0.05 men inte hittat något.

Jag har märkt upp t.e.x 0.15 trögt osv, det får räcka.....

Inte har jag hittat nån magnetpenna heller, nu har jag hämtat en högtalare som jag ska lägga mot en skruvmejsel, få se om det funkar.
 
andersbrink skrev:
Magnetpenna finns definitivt på Överskottslagret, möjligen också på Mekonomen.

Jag var inte ute i speciellt god tid.... Bladmåttet kom jag ihåg att leta efter men magnetpennan kom jag på efter att det mesta stängt. Men nu funkade ju högtalare och skruvmejsel lysande! 3 shims måste inhandlas imorgon :tummenupp

Efter att ha pillat med det där så känner jag mig kvalificerad som kirurg, det var TRÅNGT på vissa ventiler med kammarna på plats. Dessutom höll jag på att begå självmord när ett shims försvann i kamkedjetrakterna. Som tur var hittade jag det på topplocket annars hade jag fått skruva rejält mycket mer än jag tänkt mig.
 
Ja just de ja... att jag inte tänkte på att berätta det från början... Jag kom ihåg att man inte behövde lyfta kammarna på "nya" ZXR" eftersom att jag svor lite över de när jag fick lyfta ur mina... men nu efter så var det ju mest kul... lite jobbigt när man har "noll" ventilspel och måste lyfta kammarna för att byta schimsen till något som går att mäta så man sen kan gör om allt igen...
 
QiX skrev:
Ja just de ja... att jag inte tänkte på att berätta det från början... Jag kom ihåg att man inte behövde lyfta kammarna på "nya" ZXR" eftersom att jag svor lite över de när jag fick lyfta ur mina... men nu efter så var det ju mest kul... lite jobbigt när man har "noll" ventilspel och måste lyfta kammarna för att byta schimsen till något som går att mäta så man sen kan gör om allt igen...

Noll? Har du kört med så litet spel så det inte gick att mäta???

Hur gick det?
 
Rigge skrev:
Dessutom höll jag på att begå självmord när ett shims försvann i kamkedjetrakterna. Som tur var hittade jag det på topplocket
Stoppa igen alla öppningar; borde jag oxå göra; innan; alltid.
QiX skrev:
lite jobbigt när man har "noll" ventilspel
[/B]
Säkert du kollade på rätt toppläge ?
Vred du runt efteråt och kollade att det inte var STORT spel nånstans ?
/u
 
Tjena, skoj i garaget!! Såg du hur roligt vi hadde det......

Jag hann med 7timmar på hojen idag......... hehe Tänkte bara om du ville veta....... yummie
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top