Ventilerade skinnställ...

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Sölvesborg
Hoj
Yamaha R1
Är de en nackdel eller en fördel att ha ett ventilerat ställ??
Eller blir de så för kallt när man kör??
Kollar på ett ixs winner ställ o de är hel ventilerat.. frågan är om de blir för kallt att köra med? Eller vad säger ni andra med ventilerade ställ?? :confused:
 
har ett IXS dom funkar fint, ventileringen är skön, men IXS ställen har andra problem sömmarna går sönder om du pussar asfalt. Värdelöst på ett så fint ställ :(

Jag har inte märkt att det drar om det är kallt, Men teoretiskt borde det göra det
 
jag har ventilerat, när det är kallt har jag bara en vanlig t.shirt över understället, det hjälper mkt. annars kör jag bara med underställ under.

så det blir inte så kallt att du måste pula in en stor tjock tröja, nej....
 
morecore skrev:
jag har ventilerat, när det är kallt har jag bara en vanlig t.shirt över understället, det hjälper mkt. annars kör jag bara med underställ under.

så det blir inte så kallt att du måste pula in en stor tjock tröja, nej....


Ok men de låter bra! För den kvinnliga försäljaren avrådde mig för att de skulle bli för kallt!

Hmm Går sönder när man trillar eller?? Brukar inte ställen gå sönder då eller vad menar du??
:confused:
 
danne_boy69 skrev:
Ok men de låter bra! För den kvinnliga försäljaren avrådde mig för att de skulle bli för kallt!

Hmm Går sönder när man trillar eller?? Brukar inte ställen gå sönder då eller vad menar du??
:confused:
Klart de går sönder, med får inte paja i sömmarna för då blottas ju ditt skinn....vilket e mindre bra.

//M
 
Mingves skrev:
Klart de går sönder, med får inte paja i sömmarna för då blottas ju ditt skinn....vilket e mindre bra.

//M

Jag gjorde en lågfartsvupra som slutade med att jag rev upp sömmarna från höften ner till knäet så ska inte ett skinnställ funka
 
SvartR1a skrev:
Jag gjorde en lågfartsvupra som slutade med att jag rev upp sömmarna från höften ner till knäet så ska inte ett skinnställ funka


Låter som om jag ska hoppa över ixs winner då ju...

Ville ha de för att de hade passat så bra till min blå R1...

Eller är de värt risken med att stället faller i bitar om man trillar i höga farter...
Ja de är verkligen ett val de...

Men de är som man säger... Vill man vara fin får man lida pin... :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top