Ventilerade skinnställ...

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Är de en nackdel eller en fördel att ha ett ventilerat ställ??
Eller blir de så för kallt när man kör??
Kollar på ett ixs winner ställ o de är hel ventilerat.. frågan är om de blir för kallt att köra med? Eller vad säger ni andra med ventilerade ställ?? :confused:

har ett IXS dom funkar fint, ventileringen är skön, men IXS ställen har andra problem sömmarna går sönder om du pussar asfalt. Värdelöst på ett så fint ställ :(

Jag har inte märkt att det drar om det är kallt, Men teoretiskt borde det göra det

jag har ventilerat, när det är kallt har jag bara en vanlig t.shirt över understället, det hjälper mkt. annars kör jag bara med underställ under.

så det blir inte så kallt att du måste pula in en stor tjock tröja, nej....

morecore skrev:
jag har ventilerat, när det är kallt har jag bara en vanlig t.shirt över understället, det hjälper mkt. annars kör jag bara med underställ under.

så det blir inte så kallt att du måste pula in en stor tjock tröja, nej....

Ok men de låter bra! För den kvinnliga försäljaren avrådde mig för att de skulle bli för kallt!

Hmm Går sönder när man trillar eller?? Brukar inte ställen gå sönder då eller vad menar du??
:confused:

danne_boy69 skrev:
Ok men de låter bra! För den kvinnliga försäljaren avrådde mig för att de skulle bli för kallt!

Hmm Går sönder när man trillar eller?? Brukar inte ställen gå sönder då eller vad menar du??
:confused:
Klart de går sönder, med får inte paja i sömmarna för då blottas ju ditt skinn....vilket e mindre bra.

//M

Mingves skrev:
Klart de går sönder, med får inte paja i sömmarna för då blottas ju ditt skinn....vilket e mindre bra.

//M

Jag gjorde en lågfartsvupra som slutade med att jag rev upp sömmarna från höften ner till knäet så ska inte ett skinnställ funka

SvartR1a skrev:
Jag gjorde en lågfartsvupra som slutade med att jag rev upp sömmarna från höften ner till knäet så ska inte ett skinnställ funka

Låter som om jag ska hoppa över ixs winner då ju...

Ville ha de för att de hade passat så bra till min blå R1...

Eller är de värt risken med att stället faller i bitar om man trillar i höga farter...
Ja de är verkligen ett val de...

Men de är som man säger... Vill man vara fin får man lida pin... :(

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen