unknownuser
Student
.....
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lassnig skrev:Goddagens på eder alla!
Jag sitter här med en Yamaha SR 250 Special. Det är ju trots allt en hoj från 1981, och alltså är den över 20 år gammal. Frågan är hur ofta man behöver ställa in ventilerna på en sådan och HUR man gör? Jag har hört att både effekt och register blir lidande av dåligt inställda ventiler.
Förklara gärna på ett sätt som kan få en 2-takts-meck på 17 bast att förstå.![]()
Tack för alla svar och gott nytt år på er allesammans!![]()
660 skrev:Gött mos! Stånkor är fint... Kolla du på svenska Yamaha SR klubbens hemsida (kör en google). Andra bra stånkasidor är thethumperpage.com, och ...ja nu kommer jag inte på nån mer.
Snabbkurs i ventilspelsjustering; ställ motorn i övre dödläge på kompslaget, (kolla så insugsventilen är den som rör sig sist). Bladmått mellan ventil och justerskruv. Vid rätt mått ska bladmåttet kärva lätt (ööh.. solklart va?)
På din motor ska insug ska vara mellan 0,05-0,10mm och avgas 0,12-0,17mm. Naturligvis kall motor. Tror förresten du hittar massor bekrivningar på detta om du söker här eller på www.soe.se
Glöm inte att dra runt motorn för hand nåt varv och känn att allt känns ok.
Kör så det ryker
/660
Intervallen ja.. Kedo rekommenderar 300mil, tror Yamaha säger 600. Du kan säkert köra 600, men å andra sidan tar det dig 15minuter att kolla när du blir van.
D.S|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |