Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Showtime skrev:2102983Tycker att min motor tickar lite från ventilerna?! men hojen har ju bara gått knappt 500 mil, så är det något ja inbillar mig, eller tickar alla lite..![]()
Normalt eller ej?
den ska ju in på 500 mils servicen nu när som helst.. tidigare antar jag var vid 100 mil.Anderzzon skrev:2102994På bilar kan de bli sot på lyftarna som då upplevs som ett tickande ljud, ett oljebyte brukar råda bot på detta, vet inte om det fungerar lika på mc? Var det länge sedan du bytte olja?
Anderzzon skrev:2102994På bilar kan de bli sot på lyftarna som då upplevs som ett tickande ljud, ett oljebyte brukar råda bot på detta, vet inte om det fungerar lika på mc? Var det länge sedan du bytte olja?
Showtime skrev:2102983Tycker att min motor tickar lite från ventilerna?! men hojen har ju bara gått knappt 500 mil, så är det något ja inbillar mig, eller tickar alla lite..![]()
Normalt eller ej?
hehe okej!Sniper skrev:2103064Det ska låta lite om ventilerna om spelet är rätt,där i mot blir dom helt tysta
är spelet för litet. Låter konstigt men ju mer mil och mer slitet det blir ju
tystare blir det.
Showtime skrev:2103069hehe okej!så då borde de inte vara någon fara med andra ord.. kanske bara e jag som lyssnar efter för mkt..
Normalt eller ej?
Ingen fara. Det ska ticka.Showtime skrev:2102983Tycker att min motor tickar lite från ventilerna?! men hojen har ju bara gått knappt 500 mil, så är det något ja inbillar mig, eller tickar alla lite..![]()
Normalt eller ej?
det har ja gjort.. eller det var först när ja bytte till sliponet som jag först lade märke till det.. o då blir man ju så klart osäker på ifall det vart där hela tidenflugan skrev:2103089Har du bytt från slipon till orginal i samband med denna upptäckten? Brukar vara en vanlig källa till nya upptäckter annars.
Showtime skrev:2103001den ska ju in på 500 mils servicen nu när som helst.. tidigare antar jag var vid 100 mil.
Mats757 skrev:2103047Efter 25000 mil kanske, om man har hydrauliska lyftare.
Sot för den delen? Ja ja, vi kan väl kalla det för det då...
Showtime skrev:2103117det har ja gjort.. eller det var först när ja bytte till sliponet som jag först lade märke till det.. o då blir man ju så klart osäker på ifall det vart där hela tiden![]()
Men det blir så när sliponet åker på eller?
tänkte på det nu när ja va ute o körde, att det tickar ju i takt med motorvarven.. det vill säga att de tickar hela tiden! är detta normalt? kan det vara insprutningen o spridarna som låter?Sniper skrev:2103081Så länge det inte tickar (knackar) oregelbundet vid olika varvtal , så är det
normalt att du hör den ticka på tomgång.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |