Ventil spel DR 650SE -96

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ja, vad skall det vara för spel på dyl hoj? Sedan är det någon som vet om man skall installera kamkedjesträckaren åt något speciellt håll? Eller spelar det ingen roll hur man sätter den? Hade nere min igår och när jag sätte tillbaka den så tyckte jag att det blev ett metalliskt skrap ljud från den?

bebbe skrev:
Ja, vad skall det vara för spel på dyl hoj? Sedan är det någon som vet om man skall installera kamkedjesträckaren åt något speciellt håll? Eller spelar det ingen roll hur man sätter den? Hade nere min igår och när jag sätte tillbaka den så tyckte jag att det blev ett metalliskt skrap ljud från den?

Har en DR650RSE -92 och vad jag har kunnat luska med hjälp utav nätet så ska det ligga mellan 0,08 och 0,13mm alltså 0,1mm om man bara har det bladmåttet :yoparty

EDIT: Är du bra på tyska hittar du säkert mer på www.dr-650.de forumet.

Last edited:
Nexor skrev:
Har en DR650RSE -92 och vad jag har kunnat luska med hjälp utav nätet så ska det ligga mellan 0,08 och 0,13mm alltså 0,1mm om man bara har det bladmåttet :yoparty

EDIT: Är du bra på tyska hittar du säkert mer på www.dr-650.de forumet.
Tackar :tummenupp Fick även reda på det idag genom en snubbe som servar Suzuki. Insug var mycket riktigt 0,08-0,13 sedan så skulle avgas vara 0,17-0,22.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back